نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:43

زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی در قزوین باید کاهش پیدا کند

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی در قزوین باید کاهش یابد، گفت: اعلام تخلف، رسیدگی و اعلام رأی باید ظرف یک هفته انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افشار در اولین کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی که امروز در فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد ما در برخورد با تخلفات ساختمانی، تغییر کاربری غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، رویکرد پیشگیری است.

وی افزود: در وهله اول با نگاه پیشگیری و با استفاده تکلیف قانونی متولیان امر از ساخت‌وساز غیر مجاز داخل محل جلوگیری کنند و اجازه ندهند تخلف ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده تخلفات ساختمانی نیز باید کاهش پیدا کند، بیان کرد: زمان اعلام تخلف، رسیدگی به آن و اعلام رأی باید ظرف یک هفته انجام شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ریشه بروز و ادامه دار شدن برخی از تخلفات ساختمانی پروسه زمان رسیدگی به پرونده است که اغلب به دلیل کمبود نیروی انسانی رخ می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قزوین اظهار کرد: به منظور رسیدگی بهتر به این تخلفات باید ظرفیت‌های ادارات متولی در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز در راستای پیشگیری و اقدام مؤثر تجمیع شود.

وی یادآور شد: تدوین برنامه زمانبندی جهت گشت‌های مشترک بین دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از ساخت و ساز، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شوراها و دهیاران در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، صدور مجوز توسط دستگاه‌های متولی (جهاد کشاورزی، سازمان همیاری‌ها و…) با هماهنگی بخشداران و استعلام از امور منابع آب در صورت اجرای پروژه یا صدور مجوز توسط دستگاه‌ها در حریم بستر رودخانه‌ها از جمله دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182518

مهمترین اخبار ایران و جهان: