نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 12:41

روز طبیعت در همدان همراه با وزش باد شدید/ دمای هوا منفی ۳ می شود

همدان- کارشناس هواشناسی همدان گفت: در روز طبیعت وزش باد نسبتاً شدید را در ساعات میانه روز در اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود و در طول روز هوای نسبتاً سردی را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته بارش‌هایی را به شکل باران همراه با و رعدو برق در اکثر نقاط استان داشتیم و در بعضی از نقاط مرتفع استان شاهد بارش برف بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش از ایستگاه باران سنجی شهرستان تویسرکان و به میزان ۲۲ میلیمتر گزارش شده است؛ افزود: مقدار بارش در ایستگاه هواشناسی دانشگاه بوعلی هم با ۱۸ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: در استان طی پنج روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و طی امروز وزش باد شدید و در برخی از نقاط استان را داریم.

باقری شکیب با اشاره به اینکه فردا در روز طبیعت وزش باد نسبتاً شدید را در ساعات میانه روز در اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود، گفت: در طول روز با توجه به وزش باد هوای نسبتاً سردی را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

وی افزود: از نظر تغییرات دمایی هوای نسبتاً سرد را امشب در استان داریم و دمای کمینه امشب هم در برخی از نقاط استان تا منفی ۵ درجه خواهد رسید.

هوا از فردا شب به تدریج گرم می‌شود

باقری شکیب با تاکید بر اینکه لازم است که باغداران و کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی و بروز خسارات در باغ‌ها و مزارع برای امشب را انجام دهند؛ گفت: از فردا شب به تدریج افزایش دما را در استان شاهد خواهیم بود.

وی تشریح کرد: روز گذشته شهرستان‌های فامنین و بهار با دمای ۱۶ درجه گرم‌ترین شهرهای استان و صبح امروز گل تپه با دمای منفی ۸ درجه سردترین شهر استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی همدان بیان کرد: تغییرات دمایی در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۵ و منفی یک درجه بوده و امشب هم در سردترین ساعات دمای هوا در همدان به منفی ۳ درجه خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120762

مهمترین اخبار ایران و جهان: