نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 12:12

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس: فارس یکی از سه استان برتر کشور در ارائه منظم خدمات به مسافران نوروزی بود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اعلام خرسندی از عملکرد دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی گفت: فارس جزو استان‌های منظم کشور در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه از چهار ماه قبل از فرا رسیدن ایام نوروز ستاد خدمات سفر راه‌اندازی شد، اظهار داشت: فارس به زعم بازرسانی که به استان سفر داشتند، جزو منظم‌ترین استان‌های کشور بوده و جزو سه استان برتر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: باتوجه به نظم موجود میان دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بودیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد وضعیت اقامت در استان فارس ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مربوط به شهر شیراز بوده است.

فرخ‌زاده با اشاره به در صدر بودن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان در آمار بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه با ۴۰۵ هزار نفر بازدید کننده رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد تعداد ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت.

معاون گردشکری و زیارت استانداری فارس یادآور شد: امسال با همتی که وجود داشت در تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و میزان آمار جرحی ۵ درصد کاهش داشت.

این مقام عالی حوزه گردشکری در فارس اضافه کرد: براساس آمار اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای در استان فارس تعداد تردد ۲۸میلیون بوده است که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139662

مهمترین اخبار ایران و جهان: