نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 20:36

معرفی ۵۰۰ شرکت‌کننده برتر در مسابقات ورزشی دانش اموزی به فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: در رشته های مختلف نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش اموزی شناسایی و طی یک هماهنگی وبه صورت رسمی به فدراسیون های مختلف ورزشی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین بابویی در جلسه با مسئولان تربیت بدنی ادارات اموزش و پرورش سراسر فارس به صورت برخط در شیراز گفت: طبق نظر سنجی از تیم های شرکت کننده در مسابقات کشوری در استان فارس و ارزیابی انجام شده، این استان در امر میزبانی بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت:میزبانی خوب استان فارسی ها موجب شد تا دومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال دانش آموزی در شیراز برگزار شود.

وی گفت: تیم‌ملی فوتبال دانش اموزی کشور پس از چندین مرحله اردو و انتخاب نفرات اصلی به مسابقات جهانی در مراکش اعزام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور اظهار داشت: با اشاره به مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور گفت: این مسابقات پس از دوسال تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی در چندین رشته ورزشی در کشور برگزار شد.

بابویی گفت:این مسابقات شور و نشاط را در بین دانش آموزان فراهم آورد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور بیان کرد: تمامی مسابقات ورزشی که در سطح کشور و در رشته های مختلف برگزار می گردد تیم های منتخب در قالب تیم ملی دانش آموزی انتخاب می شوند تا بتوانیم ظرفیت و توانمندی دانش آموزان و همکاران فرهنگی را در کشور نشان دهیم. 

بابویی در ادامه گفت: در رشته های مختلف نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شناسایی شدند و طی یک هماهنگی وبه صورت رسمی به فدراسیون های ورزشی معرفی شدند. 

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور افزود: مسابقات کشوری در مقطع ابتدایی به صورت جشنواره برگزار می شود و هدف ایجاد نشاط شادابی و شناسایی استعدادیابی دانش آموزان می باشد.

وی گفت : مسابقات ورزشی به عنوان یک فعالیت فوق برنامه در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و همین برگزاری مسابقات انگیزه می شود تا دانش آموزان حضور فعال در کانون های ورزشی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه به تشریح برنامه های این معاونت در طول سال تحصیلی پرداخت.

سید کاظم حسینی هفته سلامت و گرامیداشت هفته مقام معلم ،برگزاری مسابقات فرهنگیان و دانش آموزان به صورت قطبی ، تشکیل گروه کوهنوردی فرهنگیان استان ، طرح سنجش توانایی حرکتی دانش آموزان ، طرح آمایش سرزمین ورزش دانش آموزی استان ، طرح وفاق و تجربه ، حفظ و نگهداری و بهینه سازی فضاهای ورزشی ، ارزیابی از عملکرد انجمن های ورزشی استان و کانون های ورزشی درون مدرسه و مدرسه ای را از اهم این برنامه ها دانست.

شایان ذکر است: در این وبینارشهامت عباسی؛ نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور و مسئول انجمن فوتبال دانش آموزی کشور، مهدی ابراهیم بای سلامی؛ مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور،ابوذر زیدآبادی نژاد، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و ریس هیات ورزش دانش آموزی فارس و کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی اداره کل و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس حضور داشتند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151718

مهمترین اخبار ایران و جهان: