نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 12:08

۱۰ هزار تراکت با موضوع طبیعت در استان سمنان توزیع می شود

سمنان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان، گفت: در ورودی پارک های جنگی و تفرجگاه های استان همزمان با سیزده بدر، ۱۰ هزار تراکت با موضوع طبیعت نیز توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ابوطالبی صبح پنجشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی در سیزده بدر امسال از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی صورت گرفته است، تاکید داشت: اطلاع رسانی نسبت به حفظ انفال مهمترین محور این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در ورودی پارک‌های جنگی و تفرجگاه‌های استان همزمان با سیزده بدر، ۱۰ هزار تراکت با موضوع طبیعت نیز توزیع خواهد شد، افزود: مأموران حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در ورودی پارک‌ها جنگلی استان استقرار خواهند داشت و علاوه بر تراکت‌های فرهنگ سازی، نایلون و کیسه زباله هم توزیع خواهند کرد.

روشن کردن آتش ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه روشن کردن آتش در روز سیزده بدر در طبیعت ممنوع است، بیان کرد: مردم برای حفظ پاکیزگی محیط زیست، می‌توانند از پلاستیک‌های زباله توزیع شده توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان استفاده کنند.

ابوطالبی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای اطلاع رسانی ترویجی و آموزشی بر حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ انفال بیان داشت: مردم در زمینه پیشگیری از تخریب، تصرف و حریق به عرصه‌های منابع طبیعی، صید و شکار غیر مجاز را به طور شبانه روزی می‌توانند گزارش خود را با شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۴۰ ستاد خبری یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1117418

مهمترین اخبار ایران و جهان: