نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:19

افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان عمومی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شیروانی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ توسط ناوگان عمومی لرستان، اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح و سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۲ فروردین ماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۶۹۰ سفر از طریق ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد مسافر وارد شده به استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ۶۹ هزار و ۶۲۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، بیان داشت: تعداد مسافر خارج شده از استان نیز با ۱۵ درصد افزایش به ۶۳ هزار و ۱۷۸ نفر رسیده و تردد ورودی به استان نیز با ۹۱۱ هزار و ۵۲۶ وسیله نقلیه شش درصد کاهش داشته است و با توجه به افزایش تعداد مسافرت‌ها به خارج از استان، سفرهای خروجی وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان نیز با ۹۰۷ هزار و ۱۲۲ وسیله، دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

شیروانی با اشاره به آغاز طرح کشیک نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان از ۲۴ اسفند، ادامه داد: همچنین نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های برون استانی خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز حضور دارند و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند.

وی ضمن تشکر از انجمن صنفی مسافربری، افزود: جابجایی مسافرین با ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت عادی در جریان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124718

مهمترین اخبار ایران و جهان: