نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 14:21

آماده‌سازی ۲۰ پروژه‌ سرمایه‌گذاری دولتی-خصوصی در بنادر خوزستان

اهواز- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از آماده‌سازی ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در بنادر استان همزمان با سفر رئیس جمهور به خوزستان برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز آقایی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان و آماده سازی پروژه‌های بنادر خوزستان برای بهره‌برداری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل به منظور توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مشوق‌های لازم و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در بنادر خوزستان رهاوردی است که دولت سیزدهم به آن شتاب داد، افزود: همزمان با دومین سفر استانی آیت الله رئیسی به خوزستان، در بنادر امام، شادگان، سجافی، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده ۲۰ پروژه عمرانی آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها را ۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی سه پروژه در بنادر امام، شادگان و سجافی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد خواهد شد.

آقایی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های آماده بهره برداری را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این در حالی است که ارزش سرمایه‌گذاری بخش دولتی برای ایجاد زیرساخت‌ها در قالب پروژه‌های تعریف شده بنادر خوزستان نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها فرصت‌های شغلی پایداری را در بنادر خوزستان فراهم کرده‌اند، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167062

مهمترین اخبار ایران و جهان: