نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 08:54

مسئله اصلی کردستان، مسائل انباشته شده است

استاندار کردستان گفت: مسئله اصلی کردستان انباشتگی مسائلی است که در زمان و دوره خود حل نشده و امروز پرداختن به این مشکلات انباشته شده، مدیران را از توجه به دیگر مسائل بازمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای راهبری  مدیریت و کمیته بهره‌وری استان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، نتایج برگزاری این شورا را از مهم‌ترین اهداف نظام مدیریتی دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلیل نارضایتی مردم از برخی ادارات مربوط به عدم بهره‌وری کافی دستگاه‌های اجرایی است.               

وی مساله اصلی کردستان را انباشتگی مسائلی که در زمان و دوره خود حل نشده است، عنوان کرد و گفت: امروز پرداختن به آن مشکلات انباشته شده، مدیران را از توجه به دیگر مسائل بازمی‌دارد.

استاندار کردستان ارزیابی مستمر و توجه به شاخص‌های بهره‌وری را مهم بیان کرد و افزود: اصلاح فرایندها و روندها، بهبود نتایج کلی را در پی‌دارد و کاری ماندگار است.

زارعی‌کوشا با تاکید بر شناسایی مهم‌ترین مسائل مرتبط با زندگی مردم، تصریح کرد: از آنجا که شورای تحول اداری و بهره‌وری با نتیجه کار همه ما در ارتباط است بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر توجه ویژه به بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: 
اگر اهداف، شاخص‌ها  و رویکردها مشخص است ولی با این وجود مطلوب مدنظر محقق نمی شود بیانگر وجود مشکل در نظام ‌بهره‌وری است.

استاندار کردستان با اشاره به ارزیابی مستمر و  اهمیت آشنایی با نظام بهره‌وری، اضافه کرد: از نقص و ضعف‌ها در فرآیند اداری نباید غافل شد، کما اینکه  لازم است همواره برای دستیابی به موفقیت، نقاط ضعف رصد و مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در دست‌یابی به توسعه یک موضوع اساسی است و ارتقای بهره‌وری با انجام کارصحیح رابطه مستقیم دارد، گفت: برای افزایش آگاهی و اطلاع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به موضوع و آیین نامه تحول اداری و بهره‌وری، دوره آموزشی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مجوز استخدام هزار و ۵۵۲ نفر برای دستگاه های اجرایی استان صادر شده است.  

در قالب اجرای طرح شهید زین الدین، براساس نیاز انسانی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها هم اقدام به جذب نیرو می‌کند لذا بر مبنای این طرح سهمیه استان‌های بزرگ ۱۲۰ نفر، متوسط ۱۰۰ نفر و استان‌های کوچک هم ۸۰ نفر است.

  کردستان جزو استان های متوسط است و براساس سند آمایش و پروژه‌های‌مورد نیاز و پیشران،  ۱۰۰ نفر نیرو جذب می‌شوند.

طبق نیازسنجی لازم در دستگاه‌های اجرایی استان، ادارات ارشاد اسلامی، صمت، جهادکشاورزی، آب منطقه ای، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و میراث فرهنگی دارای طرح پیشران هستند.

طرح شهید زین‌الدین تاکنون در استان‌های زنجان و اردبیل به اجرا درآمده است، بعد از این ۲ استان، این طرح در کردستان به اجرا درآید.

آزمون استخدامی ۱۰۰ نفر سهمیه استان در طرح شهید زین‌الدین به زودی توسط سازمان‌های سنجش و امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود‌.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599618

مهمترین اخبار ایران و جهان: