نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 23:16

استاندار آذربایجان‌غربی: فاز دوم انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تا پایان سال افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح فاز دوم انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در برنامه الدوز شبکه استانی آذربایجان صداوسیما با اشاره به معضل ترافیک شهری در ارومیه، اظهار داشت: بدلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر ارومیه در سالهای گذشته شاهد معضل ترافیک در این شهر هستیم.

وی افزود: به دنبال تدوین سند جامع ترافیک شهر ارومیه هستیم که از سال ۱۳۹۸ به‌صورت مسکوت باقی مانده و عملا هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

معتمدیان در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی فاقد سیستم بازیافت زباله است، تصریح کرد: ۸۶۰ گرم سرانه تولید زباله در استان بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۷۰۰تن انواع زباله در شهر ارومیه تولید و بدلیل نبود سیستم بازیافتی تماما در حاشیه شهر دفن می‌شود که این کار در آینده مشکلات زیست محیطی و آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات مردم در حاشیه شهر ارومیه اظهار کرد: عدم وجود طرح جامع شهری در ارومیه موجب مشکلات عدیده‌ای برای مردم ساکن در این مناطق شده بود که امیدواریم تا پایان سال و با ابلاغ طرح جامع شهر، بخش بزرگی از این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه درصدد تغییر در بخشنامه‌ها در موضوع بافت تاریخی شهر ارومیه هستیم، گفت: هسته مرکزی شهر ارومیه که در حدود ۳۱۷ هکتار است بدلیل برخی تصمیمات عجولانه در سال‌های گذشته توسعه نیافته که به همین منظور به دنبال تدوین طرح تفصیلی ویژه برای بافت‌های تاریخی هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به موضوع احیای دریاچه ارومیه عنوان داشت: با تزریق حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در جهت احیای دریاچه، امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح فاز دوم انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه باشیم‌.

وی اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم با جدیت کامل موضوع احیای دریاچه ارومیه را پیگیری می‌کند که در همین راستا، موضوع رهاسازی آب از سد چپر آباد را در اوایل دی ماه سال جاری خواهیم داشت.

محمد صادق معتمدیان در پایان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع آیت‌الله رئیسی به کشور ترکیه، عنوان کرد: افتتاح مرز جدید بین دو کشور از شهرستان سلماس و همچنین امضای توافقنامه احداث منطقه آزاد تجاری مشترک بین دو کشور از اهم برنامه‌های ریاست محترم جمهور در این سفر خواهد بود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599462

مهمترین اخبار ایران و جهان: