نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 16:58

۱۸۰۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات قرض‌الحسنه نهادهای حمایتی در کردستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه نهادهای حمایتی استان در سال‌جاری یک هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد مشیرپناهی ظهر امروز در ششمین جلسە شورای برنامەریزی استان کردستان اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم کشور مربوط به حوزه اشتغال و رشد تولید است و تلاش در این راستا به عنوان یک اولویت مهم در دولت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس در راستای حل این مشکل تمام توان و منابع اعتباری اعم از بودجەای و تسهیلاتی در قالب تبصرە ۱٨ را به میدان آورده‌اند، گفت: تسهیلات تبصرە ۱٨ براساس اولویت و چارچوب‌های دستورالعمل‌ اجرایی بە دستگاە‌ها و شهرستان‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته مشیرپناهی، یکی از شاخص‌های تعین سهم دستگاە اجرایی در سال ۱٤۰۲ عملکرد آنها در جذب و هزینه اعتبارات در سنوات گذشتە است.

مشیرپناهی تصریح کرد: با توجە بە اینکە در سال ۱٤۰۰ اعتبار مصوب برای استان ۹٥٦ میلیارد بود، علاوە بر سهم‌های شناور یک هزار و ۱۱٦ میلیارد تومان میزان عملکرد دستگاەهای استان بودە است.

وی با بیان اینکه از ۱٥ آبان ماە تمام منابع و اعتبارات ۱٤۰۲ بە استان ابلاغ می‌شود، گفت: سهم استان از اعتبارات ٥۳۰ میلیارد تومان از محل نقدی و فرایند اجرا و بررسی طرح‌های مورد نظر اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کردستان با بیان اینکه بە محض ابلاغ درخواست‌ها پرداخت خواهد شد و مابقی نیز در آبان ماە ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: سهم استان کردستان ۲ هزار و ٤٦ میلیارد از مجموع ٦۲ هزار میلیارد تومان کشوری است.

به گفته وی، تسهیلات تبصره ۱۸ امسال متفاوت‌تر از سال گذشته و دارای ۹ جزء است کە هرجزء دارای مبلغ تعیین شدەای است.

مشیرپناهی عنوان کرد: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه نهادهای حمایتی استان در سال‌جاری یک هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان بودە است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537718

مهمترین اخبار ایران و جهان: