نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 08:48

۲۰۰ هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۳ منطقه جدید با مساحت نزدیک به ۲۰۰هکتار به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در سی و هفتمین جلسه شورای عالی محیط زیست ۳ منطقه جدید با مساحت نزدیک به ۲۰۰ هکتار به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه شد.

 وی افزود: این مناطق در قالب سه اثر طبیعی ملی شامل منشورهای بازالتی چالدران، غار قلایچی بوکان و چمن متحرک تکاب هستند که با این اقدام مناطق حفاظت‌شده استان به ۱۱ مورد افزایش یافت.

شهند اظهار کرد: هدف از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت حفظ ذخایر ژنتیکی اعم از گیاهی و جانوری و چشم‌اندازهای طبیعی کشور برای این نسل و نسل‌های آتی است که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه آحاد جامعه در حفظ و نگهداری آنها مسئولیت قانونی دارند.

 وی با اشاره به اینکه در این مناطق بهره‌برداری باید با رعایت ملاحظات و استانداردهای محیط زیستی انجام گیرد، ادامه داد: این مناطق تاکنون کمتر مورد تعرض و تخریب قرار گرفته‌اند و از این پس نیز هرگونه بهره‌برداری در آنها با رعایت ضوابط محیط زیستی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی حفاظت مشارکتی را از رویکردهای سازمان بیان کرد و گفت: این اداره کل آماده بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی و دوست‌داران محیط زیست است تا در مناطق چهارگانه تحت مدیریت، حفاظت توام با توسعه پایدار محقق شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605962

مهمترین اخبار ایران و جهان: