نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 20:19

هشدار نارنجی بارش باران در ارتفاعات خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر امروز دوشنبه تا اواسط سه‌شنبه اظهار کرد: رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه ای، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: این شرایط در مناطقی از شمال دزفول، اندیمشک، اندیکا، لالی، مسجدسلیمان به‌ویژه ارتفاعات شمالی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، شکستن درختان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از اواخر وقت امروز تا روز جمعه شمال خلیج فارس مواج است.

سبزه‌زاری توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه به‌کار گرفته شود. پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی به کار گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۲۶.۷ و  ایذه با ۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۴.۲ و حداقل به ۱۴.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586662

مهمترین اخبار ایران و جهان: