نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 08:30

خبرخوب| ایران دومین سازنده کیت تشخیص سرطان روده در دنیا

بسته خبرخوب امروز ما برایتان کلی نوبرانه دارد. از دستاورد دانشمندان و محققان جوان ایرانی که کاری کردند کارستان تا کارجالب صاحب فروشگاه مواد غذایی در ارومیه که ای کاش تکثیر شود در همه فروشگاه های سراسر ایران و باز هم می رسیم به فلسطین و غزه و بیداری مردم دنیا! سخن کوتاه، این شما و این بسته خبرخوب در واپسین روزهای آبان ماه.

گروه خبرخوب: ما این روزها خبرهایمان، حتی بسته خبر خوب مان هم سر از غزه و فلسطین در می آورد. شاید پیش خودتان بگویید که این همه جنایت رژیم صهیونیستی، جان های عزیز از دست رفته فلسطینیان از کودک تا پیر و جوان که تماشای فیلم هایشان آه از نهادت بلند می کند کجایش خبر خوب است!

 اما  قصه این روزهای فلسطین فراتر از این خون های عزیز است که به ناحق فرش روی زمین فلسطین می شود. یک روزی این خون ها می جوشد از دل زمین و کار خودش را می کند. جمله معروف حضرت زینب(س) به عبیدالله بن زیاد پس از واقعه عاشورا را مرور کنید که گفتند؛« مارایت الا جمیلا. چیزی جز زیبایی ندیدم.» آن جمله طلایی شده حکایت مردم دنیا و این روزهای غزه. آنچه این روزها در غزه می گذرد با همه تلخی ها، از دست دادن ها و اندوه جانکاه فلسینیان اما چشم مردم دنیا را به روی چند دهه جنایات رژیم صهیونیستی باز کرد. اولین خبر خوب بسته امروز ما هم مصداقی از همان جمله طلایی است ما رایت الاجمیلا...

 

*از دوستی پسرمسلمان با پسر یهودی تا یک فیلم دیدنی از قلب لندن

این فیلم را ببینید. یک پسر مسلمان دست در دست یک پسر یهودی برای آزادی فلسطین و مبارزه با صهیونیست در خیابان های آمریکا. این کلیدواژه ها را کنار هم بگذارید خودتان تا ته ماجرا را می روید. نیازی به توضیح نیست.

 

اگر زیبایی این فیلم کوتاه چند ثانیه ای کام تان را شیرین کرد با صدای روح بخش و ملکوتی اذان آن هم میان جمعیت صدهانفری انگلیس در قلب اروپا قلب تان جلا پیدا می کند. صهیونیست ها سال ها تلاش کردند با هر چه در توان دارند مردم دنیا را دور کنند از این صدای ملکوتی. اما خون بچه های بی گناه و مظلوم فلسطینی همه نقشه هایشان را نقش بر آب کرد. دعوت تان می کنیم به تماشای این فیلم از لندن در راهپیمایی اعتراضی به کشتار غزه که روحتان را جلا می دهد.


مفصل مصنوعی زانو از نوع ایرانی

*زانوی مصنوعی ایرانی ساختیم بیا و ببین!

از هر چه بگذریم خبر علمی خوش تر است و چه خبری بهتر از  به ثمر رسیدن تلاش محققان ایرانی برای رسیدن به خودکفایی. نوبتی هم باشد نوبت مفصل زانو است. حتما می دانید عمل جراحی مفصل زانو یکی از سخت ترین عمل های جراحی است. سختی اش به کنار. این عمل از آن جراحی های هزینه بر است و تهیه مفصل زانو کلی پول از جیب بیمار به یغما می برد اما متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند اندام مصنوعی پروتز زانو را داخلی سازی کنند. تمام مراحل طراحی و ساخت این محصول که قبلا وارداتی بود حالا توسط دانش بنیان های ایرانی انجام می شود. مایه مسرت است که تا امروز 200 قطعه از این مفصل ها در بدن بیماران کار گذاشته شده است. البته که الهی تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد!


ایران دومین سازنده کیت تشخیص سرطان روده در دنیا

*صبر کن کونولوسکوپی را بی خیال، کیت داریم!

کشنده ترین سرطان مخصوصا میان آقایان سرطان روده است و پزشکان می گویند همه آقایان بعد  از 40 سالگی باید برای تشخیص احتمالی سرطان روده اقدام کنند اما امان از تنها روش تشخیصی این سرطان که انجام دادنش گذشتن از هفت خوان رستم است و انصافا کمی سخت. تا الان انجام کونولوسکوپی تنها روش تشخیص سرطان روده بوده و  هم هزینه بر است هم دردآور. اما دانشمندان ایرانی کاری کردند کارستان و همه برو بیاهای بیمار برای انجام کونولوسکوپی که خوردن یک مایع نه چندان خوشمزه به مدت یک روز کامل یکی از مقدمات انجام آن است را کوتاه کرده اند و یک کیت تشخیصی ساخته اند برای تشخیص اولیه سرطان روده. درست مثل کیت های بارداری. به همان سرعت و کیفیت.ناگفته نماند ایران دومین کشور سازنده کیت تشخیص سرطان روده در دنیاست.

 

*سبد مهربانی در سوپرمارکت ارومیه!

چه خوشبختیم ما که وظیفه مان رساندن این خبرهای خوب به گوش شماست و چه حضی بالاتر از این حض. این فیلم کوتاه را حتما ببینید! یک سوپرمارکت در شهر ارومیه سبدی در فروشگاهش گذاشته به نام سبد مهربانی. روی برگه معرفی سبد مهربانی هم نوشته دوست داری هدیه کن! نیاز داری هم بردار. داخل این سبد بزرگ هم هر چه دلتان بخواهد پیدا می شود . از حبوبات و رب و برنج  تا روغن و ... این سبد مهربانی با مهر آذری زبان های ارومیه هر روز پر و پیمان می شود تا مبادا یکی از اهالی محله به دلیل مشکلات مالی در خانه و آشپزخانه اش بوی خوش غذا نپیچد.

 

*اگر کم آوردید این ذکر را بگویید

کم آوردی؟ دلت گرفته؟ باطری ات تمام شده؟ آدمیزاد است دیگر. یک روزهایی کیفش کوک است و یک روزهایی نه. ما برای حسن ختام بسته خبر خوب مان نسخه ای آوردیم برایتان برای رفع دلتنگی. برای رسیدن به حال خوب. البته زبان ما قاصر است. این نسخه مرحوم آیت الله بهجت و مرحوم آیت الله مجتهدی را سنجاق کنید به دلتان. آیت الله بهجت فرمودند:« استغفار فقط برای توبه و آمرزش از گناهان نیست بلکه هر جا کم آوردی، حوصله نداشتی، گرفته بودی، پول نداشتی، باطریت تموم شد. تسبیح را بردار و صد مرتبه بگو استغفر الله ربی و اتوب الیه ... تا آرام شوی.»

آیت الله مجتهدی با همین دست فرمان و نسخه می روند برای رفع دلتنگی و زیاد شدن رزق و روزی ؛ایشان هم گفتند:«استغفار ڪردن زیاد ۴ خاصیت دارد : رهایی از غم و اندوه ؛احساس امنیت ؛نجات از تنگناها ؛زیاد شدن رزق و روزی .

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571118

مهمترین اخبار ایران و جهان: