نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 11:52

ششمین نوبت از کمک های بشردوستانه ایران روانه افغانستان شد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ششمین نوبت از کمک‌ های بشردوستانه و مردمی ایران به مناطق زلزله زده هرات افغانستان ارسال شد.

هادی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: صبح امروز ششمین نوبت از کمک‌ های مردمی و بشردوستانه ایران به مناطق زلزله زده ولایت هرات افغانستان ارسال شد که ۱۱ دستگاه کامیون این کمک ها را از طریق مرز دوغارون به این کشور منتقل کردند.

وی افزود: این کمک ها به وزن ۲۵۰ تن شامل پتو، مواد غذایی، چادر اسکان، وسایل گرمایشی، البسه، کفش، موکت و ملزومات بهداشتی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: از این تعداد کامیون ۱۰ دستگاه توسط مردم شهرستان های تایباد، خواف و تربت جام و یک دستگاه از سوی مهاجرین افغانستانی مقیم استان های قزوین و تهران جمع آوری شده که تحویل جمعیت هلال احمر افغانستان شدند.

رمضانی بیان کرد: تاکنون ۶ نوبت کمک های بشردوستانه و امدادی در قالب ۴۰ دستگاه کامیون از سمت ایران به مناطق زلزله زده هرات ارسال شده که ۲ نوبت و ۴ کامیون از ناحیه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران گردآوری شده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور خارجی کمک رسان به مردم افغانستان در هنگام زلزله ولایت هرات بود و در حال حاضر جمعیت هلال احمر آماده دریافت و هدایت کمک های مردمی برای مردم آسیب دیده این کشور می باشد.

روز پانزدهم مهرماه امسال چندین زلزله شدید به بزرگی بالای ۶ ریشتر به مرکزیت شمال ولایت هرات افغانستان به وقوع پیوست که منجر به تخریب کامل ۸ روستا و تخریب نسبی ۱۲ روستا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555118

مهمترین اخبار ایران و جهان: