نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 09:29

ممنوعیت تردد در مسیرهای ییلاقی فاقد سکنه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام ممنوعیت تردد در مسیرهای ییلاقی فاقد سکنه، گفت: برخی از راه‌ها در زمستان زیرپوشش راهداری زمستانه نبوده از جمله راه‌های روستایی فاقد سکنه، ولی برخی از مردم در زمان بارش برف به این مسیرها تردد کرده و در برخی موارد در راه می‌مانند و همین موضوع موجب دردسر راهداران می‌شوند.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در این فصل از سال طرح  زمستانه راهداری را در دستور کار داریم طرحی که عملا ۶ ماه راهداران در قالب این طرح مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در زمستان باتوجه به بارش برف و با شروع سلل جدید باتوجه به طرح نوروزی این طرح ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به وجود ۲۲ راهدارخانه در استان، اظهار کرد: ۳۳ اکیپ به‌صورت ثابت و متغیر در قالب طرح زمستانه راهداری مشغول هستند.

جهانیان یاداور شد: ۳۵۰ نفر از راهداران با بکارگیری۲۵۰ ماشین‌آلات سنگین به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره نمک و ماسه در انبارها مناسب است، بیان کرد: مشکلی برای تامین مصالح نداریم‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه برخی از راه‌ها ازجمله راه‌های روستایی فاقد سکنه زیرپوشش طرح راهداری زمستانه نیست، گفت: ولی برخی از مردم در زمان بارش برف به این مسیرها تردد کرده و در برخی موارد در راه می‌مانند و همین موضوع موجب دردسر راهداران می‌شوند؛ راهدارانی که باید به‌صورت شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی ارائه خدمت می‌کنند و آنان را از خدمت در مسیرهای اصلی بازمی‌دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612862

مهمترین اخبار ایران و جهان: