نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 19:30

هاآرتص: مذاکرات میان اسرائیل و حماس به بن‌بست نرسیده است

یک روزنامه صهیونیستی روز شنبه در گزارشی به نقل از منابعی که جریان گفت‌وگوهای آتش‌بس قرار دارند نوشت که مذاکرات میان اسرائیل و حماس به بن بست نرسیده اما اختلافات بزرگ هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز شنبه در گزارشی نوشت که اختلافات میان اسرائیل و حماس درباره توافق آزادی اُسرا بزرگ است.

این روزنامه به نقل از منابعی که در جریان گفت‌گوهای آتش‌بس هستند نوشت: «مذاکرات میان حماس و اسرائیل هنوز به بن‌بست نرسیده اما اختلافات میان این دو بزرگ است».

 جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اصرار دارند که تنها در صورت دستیابی به یک توافق آتش‌بس فراگیر و عقب‌نشینی جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیلی از سراسر نوار غزه درباره تبادل  اسرا، مذاکره می‌کنند. 

وبگاه «فلسطین الیوم» با اشاره به وجود میانجی‌گری‌ میان رژیم اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، نوشت: جهاد اسلامی و حماس بر موضع کنونی خود مبنی بر رد تبادل جزئی  اسرا یا آتش‌بس موقت بشردوستانه تاکید دارند و در مقابل طرف اسرائیلی در حال حاضر برقراری چنین آتش‌بسی را رد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار پنجشنبه (۲۱ دسامبر) به میانجیگران بین‌المللی ابلاغ کرد که اگر اسرائیل اسرای خود را «زنده می‌خواهد»، تبادل اسرا تنها پس از «آتش‌بس کامل» و بر اساس طرح «همه در قبال همه» امکانپذیر است.

از زمان آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و حماس در عملیات «طوفان الاقصی» خود بیش از ۲۵۰ اسیر در غزه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از چندین آتش‌بس موقت بین حماس و تل‌آویو، ۱۲۶ اسیر صهیونیست و ۱۱ تبعه خارجی همچنان در اختیار حماس هستند و ۱۱۰ اسیر آزاد شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613662

مهمترین اخبار ایران و جهان: