نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 13:44

کنعانی: وتوی آمریکا نشانگر بن بست در شورای امنیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه وتوی قطعنامه پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا را نشانگر بن بست در شورای امنیت و ناتوانی این شورا در انجام وظایف اصلی‌اش خواند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۲۰ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در واکنش به وتوی قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا این اقدام را واقعا تأسف بار خواند و گفت: شاهد اقدام تأسف بار رژیم آمریکا در وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت و رد درخواست جامعه جهانی و دبیرکل سازمان ملل برای توقف این جنگ خونین و تأسف بار و این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه بودیم. دولت آمریکا یک بار دیگر ایستادگی تمام عیار خودش را در کنار رژیم صهیونیستی و بلکه شراکت تمام عیار خودش در این جنایت تأسف بار علیه ملت مظلوم فلسطین نشان داد. ما به عنوان ایران مواضع خود را اعلام کردیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که اقدام غیرقابل دولت آمریکا در وتوی این قعطنامه را محکوم کردیم، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا نشان داد که در مسأله جنگ جاری علیه مردم در غزه یک طرف برای حل موضوع نیست، بخشی از راه‌حل نیست بلکه بخشی از تداوم و استمرار جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم غزه است.

وی همچنین گفت که دولت آمریکا نشان داد که یک تنه در مقابل جامعه جهانی ایستاده است.

کنعانی ادامه داد: دولت آمریکا نشان داد که در ایستادگی در کنار رژیم صهیونیستی هیچ ابائی از تنهایی ندارد. دولت آمریکا با این رای خودش نه فقط رای منفی به قطعنامه ایجاد بازدارندگی و توقف جنایت جنگی بلکه نشان داد که رای به استمرار بربریت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین داده است.

وی گفت: دولت آمریکا نشان داد که به تنهایی نه در مقابل دبیرکل سازمان ملل بلکه در مقابل درخواست نماینده دبیرکل به عنوان خواسته جامعه جهانی و در مقابل کل سازمان ملل و درخواست همه افکار عمومی دنیا ایستاده و رای به ادامه توحش و بربریت صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: متاسفانه شورای امنیت از انجام وظیفه و کارآمدی خودش برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و جلوگیری از جنایات جنگی بازمانده و نتوانسته مسؤولیت خودش را در این مقطع خیر انجام دهد. وتوی دولت آمریکا نشانگر یک بن‌بست در شورای امنیت و ناتوانی این شورا از انجام وظیفه ذاتی و ماموریت اصلی خودش است.

 

 

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601162

مهمترین اخبار ایران و جهان: