نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 14:26

فضای جدیدی در منطقه غرب آسیا حاکم خواهد شد

امام جمعه ساوه گفت: شرایط امروز فلسطین تاثیر مستقیم بر اوضاع منطقه خواهد داشت که موجب شکست طرح عادی‌سازی شده و فضای جدیدی در منطقه غرب آسیا حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شکست غیرقابل ترمیم اسرائیل گفت: صبحت‌های رهبر معظم انقلاب کلید واژه‌ای بسیار دقیق و مهم است که در آن نکات قابل تاملی برای همگان وجود دارد.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی امروز در بدترین شرایط ممکن در هفتاد سال اخیر به سر می‌برد که یکی از آنها تظاهرات ۴۰ هفته‌ای ساکنین این مناطق نسبت به سیاست‌های داخلی است.

خطیب جمعه ساوه با بیان اینکه تنها در عرض یک هفته بیش از ۷۰۰ هزار نفر در تل آویو در اعتراض به فساد و دیکتاتوری کابینه نتانیاهو بن خیابان‌ها آمدند، اضافه کرد: اسرائیل با این شرایط بحرانی ضربه سنگین دیگری در قالب طوفان الاقصی دریافت کرد که یک بار دیگر اقتدار پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را عیان کرد و آن را به سخره گرفت.

وی تصریح کرد: این عملیات نشان داد که سیستم اطلاعاتی اسرائیل دارای حفره‌های فراوانی است که به راحتی میتوان از آن برای زدن ضربات متعدد و اساسی بهره جست.

حجت الاسلام جعفر رحیمی خاطرنشان کرد: در پوشالی بودن قدرت رژیم اسرائیل همین‌بس که این رژیم به هیچ عنوان توانایی آزادی اسرای خود را از طریق حمله زمینی ندارد و کارشناسان معتقدند که همین درماندگی و استیصال، این رژیم را به سمت بمباران هوایی کور و وحشیانه سوق داده است.

خطیب جمعه ساوه با بیان اینکه یکی دیگر از مصادیق این شکست غیرقابل ترمیم، تشدید و سرعت گرفتن روند مهاجرت معکوس و فرار از سرزمین‌های اشغالی است، گفت: چندی پیش موسسه موسوم به «دموکراسی اسرائیل» در تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرد که 69 درصد از اسرائیلی‌ها می‌گویند مایل به ادامه زندگی در فلسطین ‌اشغالی نیستند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه وارد شدن ضربات به اقتصاد اسرائیل از دیگر مصادیق شکست غیر قابل ترمیم است تصریح کرد: عملیات بی‌نظیر طوفان‌الاقصی ضربات سهمگینی به پروژه عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد کرد که این تاثیر در نوع واکنش کشورهایی همچون عربستان کاملا قابل مشاهده است. 

به گفته حجت‌الاسلام رحیمی این عملیات موجب خواهد شد که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب منطقه به حاشیه رانده شود. 

وی اضافه کرد: این شرایط تاثیر مستقیم بر اوضاع منطقه خواهد داشت که موجب شکست طرح عادی‌سازی شده و فضای جدیدی در منطقه غرب آسیا حاکم خواهد شد.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536918

مهمترین اخبار ایران و جهان: