نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 00:12

برداشت پسته از ۷۵۰ هکتار باغات بادرود

مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی بادرود گفت: از یک‌هزار هکتار باغات پسته در این منطقه، ۷۵۰ هکتار آن به باردهی رسیده است و مابقی در سال‌های آینده به باروری خواهد رسید.

علی حاجی‌زاده، مدیر مرکز خدمات جهاد کشاورزی بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: با توجه به آب‌وهوای بادرود پسته یکی از محصولات باغی است که از سالیان قبل در این منطقه کشت‌شده است و از یک‌هزار هکتار باغات پسته در این منطقه، ۷۵۰ هکتار آن به باردهی رسیده است و مابقی در سال‌های آینده به باروری خواهد رسید.

وی افزود: محصول پسته دارای مقاومت خوبی در شرایط نامساعد محیطی ازجمله مقاومت به شوری و کم‌آبی است، اگر شرایطی مانند گرده‌افشانی، تغذیه مناسب و مبارزه به‌موقع با آفات صورت گیرد، محصول قابل‌قبولی به دست خواهد آمد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ تن پسته از باغات برداشت شود که نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش باردهی درختان هستیم.

مدیر مرکز خدمات کشاورزی بادرود بابیان اینکه بالاترین رقم کشت پسته در بادرود رقم اکبری است، افزود: هنگام برداشت محصول پسته برای هر هکتار ۲۰ نفر کارگر لازم است که مجموعاً برای یک ماه برداشت و فرآوری محصول ۵۰۰ کارگر فصلی در یک ماه به‌کارگیری شدند.

خسارت پنج میلیارد تومانی به باغات پسته بادرود

سعید حسنیان، سرپرست و نماینده قانونی مجتمع کشت و صنعت باغات پسته ناصریه بادرود نیز اظهار کرد: میزان خسارت وارده به ۱۰۰ هکتار از باغات پسته بادرود را بیش از پنج میلیارد تومان ارزیابی کرد.

وی علت خسارت را ناشی از سقط‌جنین پسته به دلیل گرمای بی‌سابقه و عدم آبیاری به‌موقع اعلام کرد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535662

مهمترین اخبار ایران و جهان: