نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 12:24

رسیدگی به 3 فقره پرونده قاچاق سوخت در زاهدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر به پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

موسی عباس زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: شعب بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی  زاهدان سه پرونده قاچاق سوخت مجموعا 6 هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد و 695 میلیون ریال را رسیدگی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود:  شعبه نهم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان پرونده خرید 2 هزار و 700 لیتر گازوییل  به ارزش یک میلیارد و 10 میلیون ریال را بررسی کرد و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در  مشک های پلاستیکی، اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط مشک ها متهم را به پرداخت 2 میلیارد و 21 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

عباس زاده  محمودی گفت: شعبه پنجم بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان نیز پرونده حمل 2 هزار و 220 لیتر گازوییل به ارزش 831 میلیون ریال را رسیدگی  و علاوه بر ضبط سوخت های کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و 662  میلیون ریال جریمه نقدی و پرداخت 831 میلیون ریال جریمه برای بهای خودرو حامل سوخت و در مجموع متهم را به پرداخت 2 میلیارد و 493 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این شعبه پرونده قاچاق هزار و 947 لیتر گازوئیل به ارزش 854  میلیون ریال را بررسی و با توجه به جاسازی سوخت در مشک های پلاستیکی و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت های کشف شده متهم را به پرداخت یک  میلیارد و 708 میلیون ریال 2 برابر ارزش سوخت جزای نقدی و پرداخت 854 میلیون ریال برای خودرو حامل سوخت و در مجموع متهم را به پرداخت 2 میلیارد و 562 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

به گفته عباس زاده، شعب رسیدگی کننده در مجموع متهمان سه پرونده را علاوه بر ضبط سوخت های قاچاق به پرداخت هفت میلیارد و 76 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: با گزارش پلیس امنیت اقتصادی  و هنگ مرزی زاهدان پیرامون کشف این محموله های قاچاق، پرونده های این تخلفات برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616418

مهمترین اخبار ایران و جهان: