نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 20:04

کارشناس سازمان ملل: گرسنگی بی‌سابقه غزه را فرا گرفته است

کارشناس سازمان ملل متحد روز یکشنبه گفت که مردم غزه همه چیز خود را از دست داده‌اند و وضعیت به شدت وخیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک کارشناس سازمان ملل روز یکشنبه گفت که گرسنگی بی‌سابقه غزه را فرا گرفته و برای جلوگیری از قحطی در منطقه همه چیز لازم است.

به گزارش وبگاه «سی‌جی تی‌ان» «ژولیت توما» از کارشناسان  سازمان ملل متحد گفت که اقدام  فوری برای تغذیه مردم غزه بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

او گفت: «اینها سطوح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی هستند. غزه هرگز چنین چیزی را  به خود ندیده و نشان‌دهنده این است که وضعیت وخیم شده است.»

 

 

وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر یکشنبه در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم اسرائیل خبر داد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

توما گفت:«آنچه مردم بیش از همه به نیاز دارند امنیت است. آنها همچنین به هر چیزفوق العاده ابتدایی نیز نیاز دارند، زیرا همه چیز را از دست داده‌اند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اکنون آواره شده‌اند.»

 

با گذشت ۷۹ روز از جنگ در غزه، مقام‌های حماس اعلام کردند  در پی حمله قوای رژیم اسرائیل ۹۲ دانشگاه و مدرسه آسیب دیده است.

از شروع جنگ رژیم اسرائیل با حماس، تاکنون ۳۱۳۰۰۰ واحد مسکونی تخریب یا آسیب دیده است. این حملات منجر به شهدید شدن ۸۲۰۰ کودک در غزه شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یکشنبه وعده داد که جنگ در غزه را با وجود «بهای بسیار سنگین» ادامه خواهد داد.

نتانیاهو در جلسه کابینه گفت: «جنگ بهای بسیار سنگینی بر ما تحمیل می‌کند. با این حال، چاره‌ای جز ادامه جنگ نداریم.»

 پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614762

مهمترین اخبار ایران و جهان: