نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 22:36

صعود تیم کوهنوری تیپ میرزاکوچک به سماموس به یاد میرزا

تیم کوهنوردی تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه در راستای گرامیداشت یادوخاطره شهید میرزاکوچک جنگلی که یکی از نمادهای مبارزه با استکبار است، به قله ۳۶۸۲ متری سماموس گیلان صعود کردند و پرچم پرافتخار ایران را بر فراز بام گیلان برافراشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، یکی از ارزش‌هایی که در انقلاب اسلامی و جامعه ایران نهادینه شده، گرامیداشت یادوخاطره شهدایی است که در راه وطن جانفشانی کرده‌اند که این گرامیداشت در قالب‌های مختلفی برگزار می‌شود و هر قشر و صنفی تلاش می‌کند در زمینه فعالیت خاص خود در گرامیداشت شهدا کوشا باشد.

جدای برگزاری یادواره ها، برای گرامیداشت شهدا، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نیز به یاد شهدا انجام می‌گیرد تا مردم نیز ارادت خود را به شهدا نشان داده و جانفشانی آنان برای نسل‌های جدید بازگو شود.

۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا یونس استاد سرایی که به نام میرزا کوچک خان جنگلی شناخته می‌شود، بود که در سطح استان برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این شهید که نهضت جنگل را رهبری می‌کرد برگزار شد.

در این راستا، تیم کوهنوردی تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه در راستای گرامیداشت این شهید که یکی از نمادهای مبارزه با استکبار است و همچنین یادبود ۱۲۶۹ شهید والامقام این تیپ، به قله ۳۶۸۲ متری سماموس گیلان صعود کردند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و پرچم فلسطین مظلوم را بر فراز بام گیلان برافراشتند.

تیم کوهنوردی تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه درطول سال جاری صعودهای دیگری نیز داشت که صعود به قله ناتاشکوه با ارتفاع ۲۲۰۰ در روز ۱۳آبان که روز دانش آموزان نامگذاری شده از جمله آنان است.

همچنین صعود به قله سیالان الموت قزوین با ارتفاع ۴۲۰۰ به یاد شهدای ۷ تیر و صعود به قله درفک گیلان با ارتفاع ۲۷۱۴ متر به یاد شهدای مدافع حرم تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه از جمله دیگر صعودهای تیم کوهنوری این تیپ است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594062

مهمترین اخبار ایران و جهان: