نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 19:13

بدون همراهی مردم نمی توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی رسالت احزاب را در ارتقاء آگاهی مردم و شفاف سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر دانست و گفت: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و‌المسلمین حمزه خلیلی در نشست با جمعی از مدیران و مسئولان احزاب گوناگون استان خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم احزاب در آماده سازی مردم برای نقش آفرینی درست اظهار کرد: آنچه ما از بعثت انبیا می‌دانیم این است که آن‌ها آمدند تا عقول مردم رشد کند، آن‌ها می‌خواستند انسان‌ها رشد کرده و سپس با عقل خود انتخاب کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: امروز رسالت احزاب هم همین ارتقاء رشد و آگاهی‌های مردم است نه تصمیم گیری به جای آن‌ها و اگر احزاب می‌خواهند کار پیامبر گونه انجام دهند باید زمینه رشد مردم را فراهم کنندتاآنهاخودبهترین نقش آفرینی را داشته باشند.

حجت الاسلام و‌المسلمین خلیلی رسالت احزاب را ارتقاء آگاهی مردم و شفاف‌سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر دانست و افزود: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالبه گری مردمی گفت: مطالبات را باید از امور سطحی به سمت امور اساسی نظام که در راستای توسعه، عمران و پیشرفت کشور است هدایت کرد و این اتفاق وقتی می‌افتد که احزاب با انتشار اطلاعات درست، مردم را نسبت به وضعیت کشور آگاه کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: این آگاه کردن مردم موجب می‌شود آن‌ها پیشرفت کشور و خدمات گوناگونی که در سایه نظام اسلامی در حال انجام است را بهتر ببینند و در مقابل القائات رسانه‌های بیگانه بتوانند به درستی از کشور خود دفاع کنند.

حجت الاسلام و‌المسلمین خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به علل و عوامل اجتماعی و اقتصای وقوع جرایم گفت: اگر ما فقط مجرم را ببینیم و او را مجازات کنیم مشکلاتمان کم نخواهد شد بلکه باید به عوامل شکل گیری جرم پرداخت که این عوامل اساساً ریشه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی افزود: در این زمینه احزاب می‌توانند واقعیت‌های اجتماعی را هرچه شفاف‌تر پیش روی مسئولین قرار دهند و با نقد عالمانه و حکیمانه عملکرد مدیران، اقدامات روزمره‌ی عادی شده را تبدیل به کار‌های اثربخش کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پایان با اشاره به اهمیت نقش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کاهش جرایم و اصلاح امور اجتماعی خاطرنشان کرد: باید همگی با کمک یکدیگر از طرح‌های اقتصادی و انجام سرمایه گذاری حمایت کنیم و با تسهیل امور برای سرمایه گذار، او را به سمت فعال سازی ظرفیت‌های فراوان این استان در راستای منافع مردم و توسعه و آبادانی کشور هدایت کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596362

مهمترین اخبار ایران و جهان: