نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 14:10

پارکینگ‌های خودروی توقیفی هوشمندسازی شوند

دادستان کل کشور گفت: صاحبان خودروهای توقیفی به هر دلیلی ممکن است از بودن آن در پارکینگ مطلع نباشد، که هوشمندسازی پارکینگ های نگهداری خودروها برای بارگذاری اطلاعات، تسریع در استعلام ها، شناسایی مالک و ادامه روند کار می تواند مثمر ثمر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ پیش از ظهر امروز پیش از ظهر امروز نشست تخصصی بررسی مشکلات مربوط به ساماندهی پارکینگ‌های خودروهای توقیفی و وسایل نقلیه و وضعیت انبارهای اموال تملیکی به ریاست دادستان کل کشور به صورت ویدئوکنفرانس با دادستان‌های استان‌ها برگزار شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سلامت کاری و نفوذناپذیری، عدالت‌طلبی، قاطعیت در تصمیم‌گیری‌ها و التزام و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه از صفات یک بسیجی است، افزود: بهتر است کارمندان و مسوولان نسبت به انجام وظایف محوله خود با این ویژگی خود را آراسته کنند.

حجت‌الاسلام والسلمین موحدی‌آزاد بر رعایت حقوق مردم در موضوع خودروهای توقیفی تاکید کرد و گفت: از آنجا که مالک خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگری به هر دلیلی ممکن است از بودن آن در پارکینگ مطلع نباشد، هوشمندسازی پارکینگ‌های نگهداری خودروها برای بارگذاری اطلاعات، تسریع در استعلام و شناسایی مالک و ادامه روند کار می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی پیشنهاد داد دادستان‌ها نسبت به تشکیل یک هیئت مرکزی در استان‌ها برای بررسی چرایی عدم پرداخت خسارت متعارف از سوی بیمه‌ها به صاحبان تعدادی از خودروها اقدام کنند، اینکه چرا هزینه بیمه به قیمت آزاد حساب دریافت می شود، اما هنگام پرداخت خسارت شرکت بیمه، پایین‌ترین قیمت را پرداخت می‌کند.

در این نشست در مورد برگزاری انتخابات، اموال تملیکی و خودروهای توقیفی مطرح و تصمیماتی اتخاذ و دستوراتی صادر شد.

موضوع برگزاری انتخابات سال جاری از جمله نظارت بر چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات به عنوان وظیفه نظارتی قوه قضاییه هم عنوان شد.

از آنجا که یکی از اولویت‌های دستگاه قضا، جلوگیری از وقوع تخلف و جرایم انتخاباتی است، عنوان شد دو کمیته تخصصی فضای مجازی و تبادل اطلاعات انتخاباتی ذیل ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ایجاد شده تا با جرم‌انگاری‌های انجام گرفته، امنیت روانی جامعه در این فضا تامین شود.

رفتن به سمت عدالت ترمیمی به جای عدالت تنبیهی مطلق، به ویژه ترمیم ساختارها و فرآیندها در حوزه های مختلف مرتبط با دستگاه قضایی از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

پایان پیام/۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583918

مهمترین اخبار ایران و جهان: