نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 09:38

ایجاد ۶۰ کارگاه و ۲۸۰ شغل در ملایر به همت بسیج

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افتخار بسیج را انجام کارهای بزرگ و عام‌المنفعه دانست و گفت: به همت بسیج و فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی ۶۰ کارگاه و ۲۸۰ شغل ایجاد شده است.

علی‌اصغر فارسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به شماری از اقدامات این نهاد مردمی در شهرستان ملایر اظهار کرد: افتخار بسیج انجام کارهای بزرگ و عام‌المنفعه در کوتاه‌ترین زمان است.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت‌زدایی ۵۰ خانه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان در ملایر ساخته شده است افزود: این مهم با همت گروه‌های جهادی و خیرین به ثمر نشسته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: علاوه بر ساخت در حوزه تعمیرات هم ورود شده به طوری که ۷۸ خانه در دست تعمیر قرار گرفته است، همچنین بسیجیان در اقدامات عام‌المنفعه همچون تعمیرات مساجد، ساخت غسالخانه و ساخت خانه‌های عالم کارنامه درخشان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه هشت مسجد، سه غسالخانه و چهار باب خانه عالم ساخته و تحویل داده شده است اگرچه در حوزه آبخیزداری، آموزش به کشاورزان و رفع تنش آبی اقدامات تاثیرگذاری انجام شده است.

فارسی با بیان اینکه در قسمت کمک‌های مومنانه نیز ملایر خوش درخشیده و اقدامات درخور داشته است اضافه کرد: به واسطه کمک خیرین ۸۰ هزار بسته کمک‌های مومنانه ظرف دو سال بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی از انجام ۴۸ ساعت ویزیت رایگان در روستاها یاد کرد و گفت: ۱۰۲ پزشک متخصص در طرح جهادی پزشکان حضور پیدا کردند و در حیطه‌های مختلف چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، پزشک عمومی و زنان و زایمان دو روز به مردم خدمات ارائه کردند، اقدامی جهادی که منشا خیر و برکت و سلامتی اهالی روستاها شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی ۶۰ کارگاه و ۲۸۰ شغل ایجاد شده است تاکید کرد: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به منظور برپایی کارگاه‌های اشتغالزایی در روند پرداخت قرار دارد.

وی یادآور شد: میز خدمت‌ مسئولان از اقدامات جهادی دیگر در ملایر است به نحوی که در سراسر شهرستان، میز خدمت برگزار و با بررسی‌های میدانی مشکلات رفع می‌شود.

فارسی با بیان اینکه ۱۶۰ مورد میز خدمت در ملایر طی دو سال گذشته برگزار شده که افزایش رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است گفت: معمولا در یادواره‌های شهدا یا مراسم‌ این چنینی میز خدمت برپا و مشکلاتی مثل تنش‌ آبی روستاها و مواردی از دست عنوان می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: بسیاری از کارهای بر زمین مانده از طریق میز خدمت در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است که این نمود کار جهادی در شهرستان است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584662

مهمترین اخبار ایران و جهان: