نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 14:44

زیرساخت‌های ضعیف اردوگاه‌ راهیان نور خراسان‌جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: اردوگاه استان در مقایسه با بقیه استان‌ها زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارد که باید همه بخش‌های خراسان‌جنوبی برای تقویت این زیرساخت‌ها همکاری کنند تا به بهترین شکل از آن بهره‌برداری کنیم .

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار محمد رضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در جلسه قرارگاه استانی راهیان نوز اظهارداشت: ۱۰ هزار نفر امسال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که با توجه به شرایط فرهنگی بیشترین تمرکز بر قشر دانشجو و دانش آموز است.

وی سهمیه بسیج اقشار، محلات، دانشجویان و دانشگاه‌ها را به تفکیک ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ نفر هم برای خانواده‌ها سهمیه در نظر گرفته شده، بقیه نیز سهمیه عوامل و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

به گفته فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  اولین کاروان راهیان نور حدود ۲۰ روز آینده به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهد شد و با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان اسفند ماه اعزام‌ها به انجام برسد.

سردار مهدوی گفت: اردوگاه خراسان جنوبی در مقایسه با بقیه استان‌ها زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارد که باید همه بخش‌های استان برای تقویت این زیرساخت‌ها همکاری کنند تا به بهترین شکل از آن بهره‌برداری کنیم.

وی اضافه کرد: ۱۵ هکتار زمین در مجاورت پلیس راه آبادان با زیرساخت‌های لازم به خراسان جنوبی واگذار شده است که برای ساخت اردوگاه استفاده خواهد شد.

علاوه بر این، اردوگاه شهید حبیب اللهی در اهواز به خراسان جنوبی اختصاص یافته که در دوران کرونا مستهلک شده و نیازمند بازسازی است.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری

جواد قناعت،استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اردوگاه راهیان نور استان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور خبر داد و گفت: اردوگاه خراسان جنوبی در خوزستان نیاز به بازسازی و تکمیل زیرساخت‌هایی همچون آب، فاضلاب، برق و گاز دارد که باید کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در بازدیدهای میدانی برآوردهای لازم را انجام دهند و جلسات تخصصی در این زمینه برگزار شد.

وی گفت: مساله اعزام از خراسان جنوبی به راهیان نور نیز حایز اهمیت است که باید طبق سهمیه‌های تخصیص یافته، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا زمینه اعزام همه اقشار فراهم باشد.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: دفاع مقدس فقط مربوط به زمان و مکان خاص نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری مجموعه عظیمی است که برای مدت طولانی می‌توان از این گنجینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم، دفاع مقدس می‌تواند نقش خوبی ایفا کند تا قشر جوان و نوجوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند ادامه داد: اردوهای راهیان پیشرفت برای مدیران هم ضروری است تا اطمینان از قدرت جمهوری اسلامی به یقین برسد.

سهیمه ۱۰ هزار نفر راهیان نور خراسان جنوبی 

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: باید آمادگی لازم برای پذیرش ۱۰ هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور فراهم شود، دانشگاه و آموزش و پرورش ۲ بخش اصلی در اعزام کاروان از سوی دستگاه‌های اجرایی هستند که باید به شکل مناسب مدیریت شود.

علیرضا عباس‌زاده تاکید کرد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای اعزام کارکنان ادارات استفاده کنیم تا سهمیه ۲ هزار نفر جذب شود.

وی گفت: برنامه دانشگاه‌ها طبق قرارگاه مشترک وزارت علوم است که براساس استقبال دانشجویان می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون استاندار اضافه کرد:  سالانه یک اردوی اعزام به راهیان نور از بین کارمندان نمونه می‌توان در دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی کرد تا فارغ از برنامه تکلیفی بتوانیم در این زمینه به فرهنگ‌سازی کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: پیگیری مصوبه‌ای مبنی بر استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی در اعزام کاروان‌های راهیان نور و بازسازی شبکه برق اردوگاه شهید حبیب اللهی هم ضروری است.

 پایان پیام/
 

 
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546418

مهمترین اخبار ایران و جهان: