نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 17:06

مقاومت مردم غزه عین اطاعت از دستورات الهی است

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: آنچه امروز مردم غزه و فلسطین می‌کنند، عین اطاعت از دستورات الهی است، یعنی مقاومت در برابر گروه باطل و ظالمانی که دشمن خدا و بشریت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در ویژه برنامه‌ای که با حضور همکاران و بسیجیان اداره کل اوقاف قم و در راستای حمایت و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌های اشغال‌گر، در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف استان قم برگزار شد، اظهار کرد: به استناد آیات و روایات، اگر انسان‌ها مواضع خود را در قبال رویدادها و حوادث تاریخ مشخص کنند، در اجر و ثواب یا عذاب و عقاب مسببان آن حادثه هم شریک می‌شوند.

وی افزود: همین حضور مردمی در مراسم اعلام برائت از ظالمان و حمایت از مظلومان، اعلام موضع محسوب شده و نشان‌دهنده دغدغه‌های شرکت‌کنندگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برخی می‌پرسند اگر مردم فلسطین بر حق هستند چرا خداوند به آنها کمک نمی‌کند که از این وضعیت خارج شوند خاطرنشان کرد: در آیه 40 سوره مبارکه حج می‌خوانیم که «الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» به این معنی که آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده (و جرمی نداشتند) جز آنکه می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست. و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود. و هر که خدا را یاری کند البته خدا او را یاری خواهد کرد، که خدا را منتهای اقتدار و توانایی است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه، به وضوع پاسخ شبهه مطرح شده را داده البته دارای مقدماتی است که در قرآن به آنها اشاره شده است.

اسکندری عنوان کرد: خدای تبارک و تعالی این عالم را آفرید و انسان را بهترین مخلوق خود قرار داد، سعادت و شقاوت او را هم به اختیار خودش گذاشت؛ اگر چنین نظم و حکمتی در کار نبود، آدمی پیشرفت نمی‌کرد و به جایگاه کنونی نمی‌رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه خدا هم پیامبرانی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده و هم عقل و فطرت درونی را برای شناخت حق و باطل به آدمی عطا فرموده است گفت: طبیعتا گروهی به راه درست و گروهی به راه خطا می‌روند و در این شرایط، قطعا بین انسان‌ها درگیری به وجود می‌آید چون هر کس می‌خواهد راه خودش را ادامه دهد و دیگری، مانع اوست.

وی تصریح کرد: در نهایت چون عالم دارای مدیری مدبر و حکیم است، نمی‌گذارد گروه باطل بیش از حد تجاوز کنند و جبهه حق را از بین ببرند، او وعده داده که از پیروان حقیقت حمایت کند ولی این، بدان معنا نیست که انسان‌های در صراط مستقیم، هیچ کاری انجام نداده و فداکاری نکنند.

اسکندری با بیان اینکه آیه 40 سوره مبارکه حج با وضعیت امروز مردم غزه مطابقت دارد گفت: وظیفه مردم مقاوم غزه این نیست که صرفا دعا کنند تا خدا از آنها حمایت کند و نیز نباید چشم به حمایت سازمان‌های بین‌المللی داشته باشند چون اسرائیل به نوعی، نماینده همان قدرت‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: صاحبان قدرت در هیچ کجای دنیا غیر از ایران، هیچ موضع محکمی در قبال مسئله غزه و نبرد اخیر نداشته‌اند.

وی با اشاره به مقاومت جانانه مردم غزه و فلسطین و اطاعت آنها از دستورات الهی گفت: در قرآن آمده که اگر بعضی از مردم در مقابل گروهی دیگر از مردم ایستادگی نکرده و شر آنها را دفع نکنند، هیچ مکانی که در آنجا یاد خدا می‌شود، باقی نخواهد ماند.

اسکندری تصریح کرد: برخی عقیده دارند نباید کاری به مسئله فلسطین داشته باشیم؛ اگر چنین کنیم نمی‌توانیم بگوییم مسلمان واقعی و شیعه حقیقی هستیم، روح انقلاب اسلامی هم مقابله با استکبار جهانی است و این مسئله کاملا روشن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اینکه هیچ شکی نیست که فلسطین پیروز شده و اسرائیل نابود خواهد شد گفت: ذره‌ای تردید نداریم که اگر منطبق با کتاب خدا عمل کنیم، آمریکا هم به زیر کشیده می‌شود مگر اینکه کوتاهی کنیم و وظایفمان را انجام ندهیم.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543662

مهمترین اخبار ایران و جهان: