نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 18:27

برگزاری پیش‌اجلاسیه نماز در بیجار با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان

پیش اجلاسیه سراسری نماز با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان بعد از ظهر امروز در مراسم بیست و پنجمین پیش اجلاسیه نماز در سینما آزادی بیجار ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، با بیان اینکه نماز باید سه خصوصیت داشته باشد گفت: نماز اول وقت، نماز به جماعت و حضور قلب در نماز از خصوصیت نماز است. 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند "وقاحت دارد اذان بگویند و شما در حال برگزاری جلسه باشید".

حجت‌الاسلام پورذهبی خواستار شد: مربیان و معلمان در امر برگزاری نماز جماعت اهتمام ورزند. 

وی به حضور قلب در هنگام اقامه نماز تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های حضور قلب این است که هنگام خواندن نماز ترجمه نماز را در ذهن تداعی کند. 

خطیب جمعه بیجار نیز در  این جلسه پیش اجلاسیه نماز با بیان اینکه نماز تماما نورانیت است، گفت: خداوند نماز را قرار داد تا بشر به سمت غرور حرکت نکند.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی با بیان اینکه نماز اوج بندگی انسان است گفت: نماز هدف و ستون و‌اساس و ذکر پروردگار است. 

به گفته وی، نماز رستگاری و پناهگاه یک انسان است اثرات مثبت فراوانی در حوزه اجتماعی و فردی دارد.

خطیب جمعه بیجار اظهار کرد: نماز از انسان غفلت‌زدایی می‌کند. 

خورشیدی با بیان اینکه ۲۲هزار دانش‌آموز در این حوزه( اجلاسیه نماز) در ۳ مقطع شرکت داشتند گفت: این امر تماما مایه افتخار برای بیجاری بودن است.

مدیر آموزش و‌پرورش بیجار نیز در ادامه این‌ جلسه اظهار کرد: بیست و پنجمین پیش اجلاسیه نماز در راستای اهمیت نماز و جایگاه آن برگزار شد.

جبارزاده گفت: توجه به فریضه ارزشمند نماز در قران بارها آمده و در تاریخ اسلامی آمده است پیامبران در همان ابتدای رسالت خود نماز را با تعداد کم افراد نیز با جماعت به جای می‌آوردند. 

وی به برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت:  فعالیت‌های عترت و قرآن درس‌های قرآن در سال گذشته هزار و ۶۰۰ نفر  و امسال تا این لحظه ۱۲۵۰ نفر در این فعالیت  شرکت دارند.

 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591518

مهمترین اخبار ایران و جهان: