نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 13:58

۵۰۰ هزار مازندرانی عضو شبکه احسان و نیکوکاری هستند

ساری- مدیرکل کمیته امداد مازندران توانمندسازی مددجویان را راهبرد اصلی این نهاد در استان بیان کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر در استان عضو شبکه احسان و نیکوکاری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران توانمندسازی را راهبرد اصلی بیان کرد و گفت: قرض الحسنه به امر توانمندسازی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت هزار و ۵۳۷ مسکن در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: تاکنون ۱۱۲ واحد مسکن در سال جاری تحویل شد و در هفته دولت نیز ۲۰۰ واحد مسکن تحویل و ۲۰۰ واحد نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی از در نظر گرفتن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال خبر داد و گفت: ۸۷ میلیارد تومان ودیعه مسکن در نظر گرفته شد و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مستأجر مددجو وجود دارند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران نیز با اشاره به بانکداری اسلامی گفت: بانکداری اسلامی در کشور ریشه دیرینه‌ای دارد و در صندوق امداد ولایت افراد زیادی سپرده گذاری کردند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان ۸ میلیارد تومان خیران و مردم نیکوکار به صندوق امداد ولایت برای قرض الحسنه هدیه کردند، گفت: در بانکداری اسلامی سنت قرض الحسنه توجه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در شبکه احسان و نیکوکاری استان فعالیت دارند و اسلام برای ایجاد تعادل در پی سنت قرض الحسنه است.

وی گردش مالی کمیته امداد استان را سالانه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ماهانه ۶۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌کنیم.

۲۱۵ هزار نفر عضو صندوق امداد ولایت هستند

احمد سعادت مدیر امور شعب صندوق ولایت مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد خدمات صندوق به صورت اجتماعی بوده است افزود: امروز در حوزه اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ با مجوز بانک مرکزی صندوق امداد ولایت تشکیل شد، حمایت از جامعه هدف را از جمله اهداف ذکر کرد و گفت: منابع تسهیلاتی در قالب سرفصل‌های مختلف از جمله کارگشایی، مسکن، اشتغال و وام فرهنگی پرداخت می‌شود.

سعادت یادآور شد: در حال حاضر نیم میلیون مشتری در صندوق امداد ولایت وجود دارد که ۲۱۵ هزار نفر مربوط به مازندران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477018

مهمترین اخبار ایران و جهان: