نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:42

طرح توسعه شرکت کاسپین لوله طبرستان به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه شرکت کاسپین لوله طبرستان با اعتبار ۲۲۸ میلیارد تومان سرمایه ریالی و ۶ میلیون یورو سرمایه ارزی با اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از جویبار، آئین بهره‌برداری از طرح توسعه کاسپین لوله طبرستان با حضور استاندار مازندران و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران با بیان اینکه مدیرعامل شرکت کاسپین لوله طبرستان، از سرداران حوزه بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌باشد، افزود: همه کسانی که در امر تولید تلاش می‌کنند امروز در جنگ اقتصادی با استکبار جهانی هستند و جزو افتخارات مردم و نظام می‌باشند.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه استان مازندران استان بزرگ و با تمدنی می‌باشد، خاطرنشان کرد: این استان هم نقش موثری در امنیت غذایی کشور دارد و هم در تولید محصولات صنعتی کشور تاثیرگذار است.

مقام عالی دولت در مازندران از افتتاح ۲۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در هفته دولت در مازندران خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در ۱۲ هکتار و با اشتغالزایی ۹۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار مازندران با بیان اینکه شرکت کاسپین لوله طبرستان یکی از افتخارات ملی می‌باشد، تاکید کرد:  ایجاد تحول در مازندران در زمینه توسعه اقتصادی، هیچ راهی جز ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم مازندران ندارد.

وی یادآور شد: رشد اقتصادی استان مازندران در سال ۱۴۰۰ بعد از سال‌ها رشد منفی اقتصادی، توانست رشد ۴/۱ درصدی داشته و امسال نیز برای رشد ۸ درصدی هدف گذاری کرده‌ایم.

در ادامه این مراسم، کمال رستمعلی فرماندار جویبار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی جویبار در ۹۳ هکتار زمین وجود دارند، اظهار کرد: از مجموع ۱۸۰ واحد صنعتی فعال در شهرستان جویبار ۱۲۰ واحد در شهرک صنعتی و ۶۰ واحد خارج از شهرک فعالیت دارند.

وی از وجود سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان جویبار که در امر صادرات پیشتاز هستند خبر داد و گفت: مجموع صادرات این سه واحد به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

فرماندار جویبار خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی شهرستان جویبار جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های اساسی ما در این شهرستان است.

در ادامه ابوالقاسم مدانلو مدیرعامل کاسپین لوله طبرستان با اشاره به سابقه ۱۸ ساله این شرکت، بیان کرد: در این پروژه سعی کردیم همزمان چند خط تولید جدید و نانو ذرات و با استفاده از دانش بنیان بکارگیری نمائیم.

وی عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه ۲۳ هزار و ۴۵۰ تن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت کاسپین لوله طبرستان حجم سرمایه‌گذاری ارزی این پروژه را ۶ میلیون یورو و حجم سرمایه‌گذاری ریالی را ۲۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع ۵۵۸ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

 مدانلو تعداد اشتغال به کار این پروژه را ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ذکر کرد.

وی در خصوص صادرات این شرکت اظهار کرد: به ۱۰ کشور جهان صادرات و با ۳۱ شرکت گازرسانی، آبرسانی و جهاد کشاورزی قرارداد داریم.

مدیرعامل شرکت کاسپین لوله طبرستان با بیان اینکه ۸۰ درصد محصولات این شرکت به دستگاه‌های اجرایی و دولتی ارسال می‌شوند، افزود: ۲۰ درصد محصولات این شرکت به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مدانلو از جمله مشکلات این شرکت به تامین مواد اولیه و نداشتن سند مالکیت در شهرک صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۰ واحد صنعتی در این شهرک بدون سند می‌باشند.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476862

مهمترین اخبار ایران و جهان: