نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 17:25

جشن بزرگ چلچراغ و پاسخ دندان‌شکن به هتاکان قرآن در کهگیلویه و بویراحمد

تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از جشن بزرگ چلچراغ و پاسخ دندان‌شکن به هتاکان قرآن در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست خبری چلچراغ آینه‌ها به همت بسیج سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سید امین رسالتی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد در سال‌های اخیر هتاکی نسبت به پیامبر اکرم و همچنین قرآن به کرات توسط غربی‌ها صورت گرفته که در یک سال اخیر هم شاهد توهین‌ها به ساحت قرآن بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این هتاکی‌ها با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد گفت: کسانی که با جریان وحدانیت مخالف هستند قصد دارند با محور بیداری مقابله کنند کسانی که با قرآن مخالفند می‌بینند که در کشورهای غربی رشد مسلمانان سه برابر شده است.

این مسئول در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در فرانسه مجوز توهین به قرآن را صادر می‌کنند وقتی که می‌بینند نوجوانان در فرانسه اسم خدا را روی پیراهن‌های خودشان نوشته‌اند می‌دانند که قرآن انسان‌ها را بیدار کرده است.

 وی افزود: به همین مناسبت جشنی با چند هدف در شهرستان‌های مختلف استان و در یاسوج مرکز کهکیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که این جشن در غروب دوشنبه شب میلاد حضرت رسول اکرم و امام صادق خواهد بود.

این مسئول گفت: در سال جاری مسابقات قرآنی سراسری کشور را داشتیم که با محوریت بسیج صورت گرفت شاهد بزرگترین تجمع قرآنی بودیم که بی‌نظیر بود.

وی افزود: استان ما نسبت به جمعیت بیشترین تعداد را در این برنامه بزرگ قرآنی داشت که در ۵ مرحله و سه بخش برگزار شد و ۱۱ رشته تا ۲۸ رشته زیر شاخه در آن بود.

این مسئول یادآور شد: در مرحله حوزه‌های مقاومت تعداد ۱۵۰۰ برگزیده داشتیم که در کل ۱۵ هزار نفر شرکت کرده بودند و از این تعداد ۸۰۰۰ نفر آقایان و ۷ هزار نفر هم خانم‌ها بودند و اکنون بعضی از شهرستان‌ها مرحله شهرستانی را برگزار کرده سپس مرحله استانی و بعد از آن کشوری و در آخر نیز مرحله بین المللی با حضور کشورهای محور مقاومت خواهد بود.

رسالتی در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست خبری گفت: از همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که برای دفاع از حریم قرآن در جشن ما در غروب روز دوشنبه حضور داشته باشند و در آن نیز از نخبگان مسابقات قرآنی تجلیل خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد ضعف در حوزه قرآن مشهود است یادآور شد: این ضعف به کل کشور برمی‌گردد وقتی مقام معظم رهبری ۱۲ سال پیش تاکید می‌کند که باید سالانه ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و تعلل کرده‌ایم  به معنای کم کاری در حوزه قرآنی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520618

مهمترین اخبار ایران و جهان: