نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 09:58

آزادی ۵٠ نفر از محکومین جرائم غیر عمد در ماه‌های محرم و صفر از زندان‌های استان مرکزی

رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان مرکزی از آزادی ۵٠ نفر از محکومین جرائم غیر عمد در ماه‌های محرم و صفر از زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام والمسلیمن موسوی رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان صبح امروز در نشست ستاد دیه استان مرکزی از  از آزادی پنجاه نفر از محکومین جرایم غیرعمد با همت مردم خیر و نیک اندیش استان درماه های محرم و صفر از زندان های استان خبر داد.

وی رقم کل بدهی محکومین آزادشده را بیش از هفتاد و هفت میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این رقم پنجاه شش میلیارد آن مربوط به پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی می باشد که با دعوت از شکات توسط مددکاران زندان ها و ستاد مردمی دیه استان شاکیان بیش از نوزده میلیارد تومان از طلب خود را گذشت کرده اند. 

 رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان مرکزی با اشاره به اینکه به منظور آزادی این محکومین مبلغ یک میلیارد یکصد میلیون تومان از سوی خیران، ستاد دیه کشور و ستاد مردمی استان به صورت بلاعوض پرداخت شده است، گفت: همچنین مابقی بدهی محکومین آزاد شده در قالب پرداخت وام و آورده خود مددجویان به مبلغ نهصد میلیون تومان تامین و پرداخت گردیده است. 

به گفته وی در حال حاضر تعداد ١۴٠نفر محکوم جرائم غیرعمد در زندان های استان چشم انتظار آزادی هستند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501262

مهمترین اخبار ایران و جهان: