نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 16:42

آماده‌باش نیروهای امدادی در مراوه‌تپه

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: طغیان رودخانه اترک سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان شده و نیروهای امدادی و راهداری در سه نقطه از این شهرستان در حال آماده‌باش کامل هستند.

نعمت‌الله حاجی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: باتوجه به هشدارهای هواشناسی از شامگاه جمعه تا فردا یکشنبه شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در نقاط مختلف استان گلستان خواهیم‌بود.

وی تصریح‌کرد: با توجه به اینکه این بارش‌ها در یک نقطه محدود با حجم بالا و رگباری می‌بارد باعث خسارت‌ در بخش های مختلف می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان‌کرد: این بارش‌ها در خراسان‌شمالی آغازشده و سبب بالا آمدن آب رودخانه اترک و طغیان آن در در شهرستان مراوه‌تپه شده‌است.

وی ادامه داد: طغیان این رودخانه سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان شده و نیروهای امدادی و راهداری در سه نقطه از این شهرستان در حال آماده‌باش کامل هستند.

حاجی‌زاده گفت: طغیان رودخانه اترک سبب خسارت‌هایی به تاسیسات راهها، زیرساخت‌های گاز، آب و دیگر تاسیسات شده که با فروکش کردن رودخانه میزان خسارت مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاهد بارش‌های نقطه‌ای در علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت و گالیکش هستیم و احتمال می‌رود این بارش‌ها را در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز هم شاهد باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ابرازکرد: بازدیدی از روستای سیل‌زده "قورچای" از توابع شهرستان رامیان به عمل آمد که با توجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب، آماده‌باش کامل به لحاظ تجهیزاتی و نیروهای امدادی در این روستا مستقر است تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کند.

وی یادآورشد: در حال حاضر این روستا به حالت عادی برگشته و مشکلی خاصی وجود ندارد.

حاجی‌زاده خاطرنشان‌کرد: هفته گذشته هم شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در استان بودیم و میزان برآورد خسارت اولیه ۱۶۵ میلیارد تومان درحوزه‌های زیربنایی، کشاورزی،تاسیسات، راهها، پل‌ها و غیره تخمین زده‌شد.

وی ادامه داد: فرم‌های مربوط به خسارت فردا به پایتخت ارسال می‌شود تا با دریافت اعتباراتی از سازمان مدیریت بحران بتوانیم بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470018

مهمترین اخبار ایران و جهان: