نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 17:03

آئین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی اردستان

اردستان-آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی اردستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته دولت آئین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی اردستان با حضور امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و سایر مسؤولان شهرستان برگزار شد.

گلخانه عبدالهی روستای نهوج اردستان توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، فرماندار اردستان و سایر مسئولان شهرستان در محل رفیع‌آباد نهوج افتتاح شد.

در این گلخانه سبزی، صیفی و فلفل دلمه‌ای کشت می‌شود و در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۶۵,۰۰۰ میلیون ریال بنا شده است که اشتغالزایی ۷ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم به دنبال دارد.

پروژه مشارکتی زراعت چوب با مشارکت بخش خصوصی و منابع طبیعی با اعتباری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

این پروژه که با هدف توسعه فضای سبز و پوشش درختی، استفاده بهینه از آب و خاک و تأمین چوب صنایع افتتاح شد؛ برای ده نفر در شهرستان اشتغالزایی ایجاد کرد.

پروژه مهار سیلاب حوزه آبخیز بغم با اعتباری حدود چهار میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در محل اردستان روستای جنبه و ومکان افتتاح شد.

اهداف افتتاح این پروژه مهار سیلاب و کاهش خسارات سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش آبدهی قنوات، چشمه و چاه‌های زیردست است.

در راستای جهاد خدمت‌رسانی و برای تأمین آب شرب سالم و پایدار برای ۳۵ واحد دامداری سنتی، پروژه آبرسانی به مجموعه دامداری‌های زواره با اجرای لوله گذاری به طول ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج اردستان افتتاح شد.

بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ در شهرستان اردستان جهت ایجاد و حمایت ۴۸۰ طرح اشتغالزایی اعم از مشاغل خرد خانگی و کارگاهی در رسته‌های مختلف تولیدی، کشاورزی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۶۶۵.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تسهیلات پرداخت کرده است که به نمایندگی از طرح‌های ذکر شده، کارگاه تولید شانه تخم‌مرغ با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

طرح‌های آماده افتتاح هفته دولت سال ۱۴۰۲ امور برق اردستان شامل پروژه‌های برق رسانی به روستای لیچ، بهسازی روستای شهراب، احداث روشنایی کچورستاق-چرمهین، برق رسانی به ورزشگاه هندوآباد، احداث روشنایی قهساره و ماربین و نظایر این‌ها است که به بهره‌برداری رسید.

آماده‌سازی، زیرسازی و عملیات آسفالت معابر روستای هندوآباد در قالب تفاهم‌نامه قیر رایگان سال ۱۴۰۱ و با مشارکت دهیاری، مساحتی حدود ۱۰ هزار متر مربع زیرسازی، جدول و کانیوگذاری شد که اعتبار مشارکتی این طرح حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

اجرای آسفالت اسلاری سیل محور زواره-ریگستان به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۵۴.۰۰۰ میلیون ریال، محور باند جدید زواره-اردستان به طول ۸ کیلومتر با اعتبار ۱۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های دیگر اداره راهداری شامل پروژه تکمیل آبنماهای محور عباس آباد به تعداد یک دستگاه با اعتبار ۱۰.۰۰۰ میلیون ریال و محور زواره-شهراب به طول سه کیلومتر با اعتبار ۶۰.۰۰۰ میلیون ریال و نظایر آن است که امروز افتتاح شد.

پروژه تولید گیاه و عرقیجات گیاهی در مهاباد اردستان به حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید با تسهیلات پانصد میلیون تومان و حدود یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی ۳ نفر افتتاح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473618

مهمترین اخبار ایران و جهان: