نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 02:09

۲ طرح دامپروری در شهرستان چگنی بهره‌برداری شد

چگنی - دو طرح گاوداری شیری واقع در شهرک دام شهرستان چگنی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه دو طرح گاوداری شیری واقع در شهرک دام شهرستان چگنی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در آئین افتتاح این طرح‌ها، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها شامل فاز اول گاوداری شیری ۱۰۰ رأسی اوقاف و امور خیریه استان با ظرفیت تولید سالانه ۹۱۵ تن شیر و ۲۰ تن تولید گوشت قرمز است.

وی سرمایه‌گذاری فاز اول این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحد دامپروری، ۷۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است و با افزایش ظرفیت این واحد به ۲۰۰ رأس، تعداد فرصت‌های شغلی نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت این واحد، سالیانه یک هزار و ۸۳۰ تن شیر، ۴۰ تن گوشت قرمز تولید و ۱۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که برای این مهم ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

شاهرخی، تصریح کرد: همچنین طرح پرورش گاوشیری با ظرفیت ۳۰ رأس در شهرک دام چگنی افتتاح شد که ۱۹ میلیارد ریال از مجموع ۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری این مجموعه، از طریق تسهیلات تأمین شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از ۴۸ طرح کشاورزی با ۲ هزار و ۱۹ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۳۶۶ نفر هم‌زمان با هفته دولت در لرستان آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474318

مهمترین اخبار ایران و جهان: