نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 21:39

جبلی: داستان‌های جذاب تاریخ ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه تولید فیلم و سریال در استان‌های مختلف کشور در راستای رویکرد عدالت گستری رسانه ملی است، گفت: داستان‌های جذاب اعم از تاریخی، اجتماعی و تمدنی در همه جای ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جریان بازدید از مراحل تولید و ضبط سریال «مادر سوجان» با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در سیاهکل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاریخ گیلان مملو از وقایع و مفاخر ارزنده بسیاری است که هر کدام از آن‌ها فارغ از نگاه کلیشه‌ای می‌تواند زمینه تولید یک فرآورده فاخر سینمایی یا تلویزیونی باشد. 

استاندار گیلان با استقبال از تولید فیلم و سریال برای معرفی تاریخ گیلان گفت: آمادگی داریم ظرفیت‌های موجود استان را در راستای ساخت سریال‌های فاخر و ارزشمند، در اختیار صداوسیما قرار دهیم تا واقعیت‌ها از نگاه جذاب دوربین و هنر به نسل نو انتقال یابد. 

رئیس سازمان صداوسیما نیز با بیان اینکه تولید فیلم و سریال در استان‌های مختلف کشور در راستای رویکرد عدالت گستری رسانه ملی است، اظهار کرد: آنچه مسلم است اینست که داستان‌های جذاب اعم از تاریخی، اجتماعی و تمدنی در همه جای ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است. 

پیمان جبلی با بیان اینکه گیلان با توجه به ظرفیت‌های مملو طبیعی، انسانی و هنری شایسته بهره‌مندی از شهرک سینمایی است، گفت: این استان و استان‌های شمالی از بهترین مناطق کشور برای نشان دادن جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها از قاب دوربین است. 

به گفته وی، تولیدات سریالی و سینمایی در استان‌های متعدد کشور یکی از مصادیق عدالت گستری است برای اینکه کارها از نمای آپارتمان‌نشینی پایتخت‌نشینی خارج و به فضای طبیعی، به جای جای کشور منتقل شود. 

به گزارش فارس، تولید سریال «مادر سوجان» بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در سه فصل تولید شود که در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است. 

داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود. 

سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد. 

استاندار گیلان و رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مناطق روستایی چالشم و لیشک از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل ضمن بازدید میدانی، دستورات لازم برای برنامه‌ریزی مناسب و تسریع در روند اجرای امورات برای احداث یک شهرک سینمایی با رویکرد فرهنگ گیلان در این منطقه را صادر کردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529718

مهمترین اخبار ایران و جهان: