نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 00:06

پادشاه جدید انگلیس ماه سپتامبر به‌فرانسه سفر می‌کند

باکینگهام و الیزه امروز در بیانیه‌هایی از سفر پادشاه جدید انگلیس به فرانسه در ماه سپتامبر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، کاخ های باکینگهام و الیزه امروز پنجشنبه و چند ماه پس از لغو سفر برنامه‌ ریزی شده پادشاه جدید انگلیس، اعلام کردند که چارلز سوم ماه آینده میلادی به فرانسه سفر می‌ کند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ ای در این خصوص اعلام کرد که سفر مذکور از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام شده و در جریان آن پادشاه جدید انگلیس و همسرش «کامیلا» از پاریس و «بوردو» دیدن خواهند کرد.

یورو نیوز در گزارش خود ادامه داد: دفتر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که این سفر «افتخاری برای فرانسه است»!

این در حالیست که یک رسانه فرانسوی پیشتر اعلام کرده بود که سفر رسمی چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس به فرانسه که در ماه مارس گذشته پس از خیزش اعتراضات سراسری به قانون اصلاحات بازنشستگی علیه الیزه به تعویق افتاد، حوالی بیستم ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

وبگاه «روسیا الیوم» هم به نقل از روزنامه فرانسوی «سود ویست» گزارش داده بود که چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس به همراه همسرش ماه سپتامبر سفر خواهند کرد.

گفتنی است در ۲۴ ماه مارس گذشته، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با خیزش اعتراضات مردم فرانسه علیه قانون اصلاحات بازنشستگی دولت، ناچار شد درست ۲ روز مانده به موعد سفر پادشاه جدید انگلیس به پاریس، سفر چارلز سوم را به تعویق اندازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1467018

مهمترین اخبار ایران و جهان: