نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 11:12

سلسله نشست‌های ادبی و پژوهشی سرخاب ادب در تبریز برگزار می‌شود

تبریز-معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سلسله نشست‌های ادبی و پژوهشی "سرخاب ادب" در استقبال از روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن گلی به بیست و هفتم شهریورماه اشاره کرد و افزود: در تقویم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به نام روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار نامگذاری شده است و فرصت مغتنمی برای تبیین جایگاه شعر و ادب فارسی و همچنین ابعاد مختلف شهر شهریار ملک سخن است.

وی افزود: استاد شهریار یکی از ذخایر ادبی ایران اسلامی است و سراسر آثار وی مشحون از قریحه و ذوقی سرشار و کم نظیر است.

وی با اشاره به لزوم معرفی بیش از پیش اشعار پرمحتوا و شخصیت ادبی استاد شهریار برای نسل‌های آتی گفت: در همین راستا امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سلسله نشست‌های ادبی و پژوهشی را با عنوان "سرخاب ادب"و با حضور بزرگان حوزه فرهنگ و شعر و ادب استان برگزار می‌کند.

گلی تصریح کرد: نشست‌های ادبی و پژوهشی "سرخاب ادب" همزمان با جلسات هفتگی انجمن ادبی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این سلسله نشست‌ها به ترتیب شنبه چهارم شهریور ماه ساعت ۱۷ با سخنرانی دکتر محمد طاهری خسروشاهی با عنوان "در بیان حکمت استاد شهریار"، روز شنبه یازدهم شهریورماه ساعت ۱۷ با سخنرانی دکتر سعید کریمی با عنوان "تأملی کوتاه در نحو زبان شهریار" و همچنین سخنرانی دکتر حسن حیدرزاده با عنوان "استاد شهریار و موسیقی ایرانی"، روز شنبه هجدهم شهریور ساعت ۱۷ با سخنرانی دکتر احمد فرشبافیان با عنوان "نوستالوژی‌های شهریار" و روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۷ با سخنرانی استاد مصطفی قلیزاده با عنوان " سیمای پیامبر در شعر شهریار" در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اشعار نغز و پرمغز استاد شهریار می‌تواند سالیان سال محل سوژه‌یابی و خلق آثار برای شاعران و ادب‌پژوهان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465718

مهمترین اخبار ایران و جهان: