نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:42

اعلام جزئیات برگزاری نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ در مشهد

مشهد ـ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی، جزئیات برگزاری نمایشگاه آیتکس مشهد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن هاشمی در خصوص برگزاری نمایشگاه آیتکس مشهد اظهار کرد: مشهد یکی از قطب‌های مهم صنعت کامپیوتر در کشور است و امیدواریم شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم چرا که نمایشگاه قبلی سال ۹۸ برگزار شد و طی این سال‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا امکان برگزاری مجدد آن فراهم نبود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در ادامه گفت: مشهد و خراسان رضوی از نظر زیرساخت‌های فناوری وضعیت چندان مطلوبی ندارد که لازم است دولت برای جبران آن تلاش بیشتری داشته باشد اما توانمندی منابع انسانی و بخش خصوصی فعال در این صنعت، زبانزد است.

هاشمی افزود: بیش از ۵۰ درصد نرم‌افزارهای فعال در کشور و تعداد قابل توجهی از پلتفرم‌های پر مخاطب بومی، محصول فناوران شهر مشهد است و با توجه به اکوسیستم قوی شکل گرفته، این شهر بعد از تهران بزرگترین و فعال‌ترین اکوسیستم فاوا در کشور است به همین دلیل برپایی نمایشگاه آیتکس در این کلانشهر اهمیت ویژه‌ای دارد. این نمایشگاه می‌تواند به شبکه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای معرفی بهتر استارتاپ‌ها، کسب و کارهای نوپا کمک کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی درباره بخش‌های مختلف نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ نیز گفت: این نمایشگاه تمامی حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاکچین و شهر هوشمند را در بر خواهد گرفت و گستردگی ابعاد و موضوعات آن می‌تواند بستر حضور پررنگ فعالان این عرصه را فراهم کند.

وی با اشاره به رویکرد نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ نسبت به تحولات هوش مصنوعی تصریح کرد: فناوری هوش مصنوعی شتاب زیادی گرفته و هر روز شاهد معرفی سرویس‌ها و خدمات تازه‌ای مبتنی بر آن هستیم، به همین دلیل در نمایشگاه آیتکس ۱۴۰۲ مشهد هم بخش ویژه‌ای را برای آن در نظر گرفته‌ایم.

هاشمی افزود: در این بخش تلاش خواهیم کرد سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به همت فناوران کشورمان طراحی و ارائه شده است به مخاطبان ارائه شود و بتوانیم زمینه توسعه استفاده از آن را فراهم کنیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی در ادامه گفت: نکته مهمی که در برگزاری این نمایشگاه‌ها وجود دارد و باید به آن توجه کرد، فرصت تعامل فعالان صنعت آی‌تی با فعالان دیگر صنایع است.

هاشمی با اشاره به برخی ویژگی‌های صنعت آی‌تی گفت: این صنعت به دلیل مرتبط بودن با همه صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به نوعی به یک هاب دانش تبدیل شده است.

وی افزود: این ویژگی صنعت آی‌تی در فضاهایی مانند نمایشگاه آیتکس نمود عینی پیدا می‌کند و نمایشگاه امسال هم بستر مناسبی برای تقویت این تعامل فراهم خواهد کرد تا از ویژگی‌های این هاب دانش بهره‌گیری بیشتری شود.

گفتنی است؛ «نمایشگاه ITEX» فناوری اطلاعات، ارتباطات، هوش‌مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاکچین و شهر هوشمند از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی اولیه، ساعات بازدید از نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477518

مهمترین اخبار ایران و جهان: