نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:07

رژیم صهیونیستی در فهرست نظام‌های آپارتاید سازمان ملل قرار بگیرد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به جنایات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد خواست که این رژیم را در فهرست نظام‌های آپارتاید قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قنا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که رژیم صهیونیستی را در فهرست نظام‌های آپارتاید قرار بدهد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه خود نوشت: اشغالگران هر روزه در حال جنایت در حق شهروندان فلسطینی هستند و این رژیم نمونه کامل یک رژیم نژادپرستانه، نفرت آمیز و آپارتاید است. این رفتار نژادپرستانه به ویژه در قدس و مناطق موسوم به «ج» مشهود است؛ چرا که شهرک‌نشینان تحت حمایت کابینه این رژیم به صورت آزادانه به شهرک‌سازی مشغول هستند، اما فلسطینیان که صاحبان این سرزمین هستند با اعمال قدرت اشغالگران از ساخت و تعمیر ساختمان در اراضی خود، استفاده از منابع آن، کشاورزی و حفر چاه منع می‌شوند، اشغالگران آمدوشد آنان را محدود می‌کنند، شهرک‌نشینان و مقامات این رژیم اشغالگر به فلسطینیان تعرض می‌کنند و منازل یا تأسیسات آنان به بهانه نداشتن جواز ساخت در معرض تخریب و ویرانی هستند. این اقدامات از شنیع‌ترین اقدامات نظام‌های آپارتاید و نژادپرستانه است که از سوی کابینه اشغالگران در انظار جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت خود در قبال پیاده‌سازی قوانین بین‌المللی در اوضاع کنونی فلسطین اشغالی عمل کند. بیش از ۱۰۰۰ قطعنامه به سود فلسطین صادر شده، اما حتی یک قطعنامه نیز به اجرا درنیامده است که این موضوع، خود، یکی از فجیع‌ترین استانداردهای دوگانه بین‌المللی است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه، تعرض‌ها و جنایات نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، شهرک‌نشینان و سازمان‌های تروریستی مسلح آنان در حق شهروندان فلسطینی و سرزمین، دارایی‌ها، منازل و مقدسات آنان را محکوم کرد.

این نهاد فلسطینی در ادامه بیانیه خود افزایش جنایات صهیونیست‌ها را در راستای جنگ بی‌پایان و نامحدود اشغالگران علیه وجود سیاسی و انسانی فلسطینیان ساکن در کرانه باختری دانست و این اقدام را به عنوان تلاش صهیونیست‌ها برای تکمیل عملیات انضمام تدریجی کرانه باختری به اراضی اشغالی و از بین‌بردن هر فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان، مسئولیت کامل شکست اجرای قوانین بین‌المللی و الزام اشغالگران به اجرای این قوانین را متوجه قدرت‌های جهانی دانست که با حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی، مانع از محاکمه و مجازات رژیم صهیونیستی و رسیدگی به تعرض‌ها و جنایات آن می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477562

مهمترین اخبار ایران و جهان: