نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:14

جمع‌آوری 129 انشعاب غیرمجاز آب در شهریار

معاون شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: 128 رشته انشعاب غیرمجاز باغ ویلا و یک رشته انشعاب غیرمجاز کارگاه قالی‌شویی در شهرستان شهریار شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمدرضا شمسایی‌فر معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران اظهار کرد: شهرستان شهریار به دلیل نزدیکی به شهر تهران، برخورداری از آب و هوای خنک و وجود باغ ویلاهای متعدد، به ییلاقی خوش آب و هوا برای پایتخت‌نشینان تبدیل شده است.

وی  به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و افت منابع آب زیرزمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: همین امر موجب شده تا برداشت غیرمجاز آب باغ ویلاها برای تامین آب باغات و استخرها به یکی از  چالش‌های مهم شهریار تبدیل شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران افزود: در یک‌ماه گذشته امور آبفای شهریار با حضور نماینده فرماندار این شهرستان 128 رشته انشعاب را که به صورت غیرمجاز برای باغ ویلاهای استخردار آب برداشت می‌کردند، شناسایی و جمع‌آوری و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کرده است.

شمسایی‌فر ادامه داد: همچین انشعاب یک کارگاه قالی‌شویی که روزانه 60 هزار لیتر آب شرب برای مصارف شست‌وشوی فرش به صورت غیرمجاز برداشت می‌کرد، جمع‌آوری شد و پس از معرفی به مراجع قضایی 37 میلیارد ریال کیفرخواست به عنوان جریمه برای او صادر شد.

وی با بیان این‌که انشعاب‌های غیرمجاز موجب ایجاد خسارت به شبکه توزیع، هدرروی آب و آلودگی احتمالی آب شرب خواهد شد، افزود: از شهروندان محترم درخواست می‌شود هرگونه هدرروی و برداشت غیرمجاز از شبکه توزیع آب را به سامانه 122 اطلاع دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473218

مهمترین اخبار ایران و جهان: