نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 07:19

11500 مستأجر تحت حمایت کمیته امداد مازندران هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به ساخت یک هزار و 537 مسکن محروم سال جاری در استان، گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مستأجر تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان هستند.

میثم معافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل با اشاره به اینکه تهیه مسکن و ایجاد اشتغال برای نیازمندان و محرومان جامعه در اولویت این نهاد است، اظهار کرد: تاکنون در زمینه مسکن محروم اقدامات اساسی و ارزشمند برداشته شد و یکی از آنها افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن برای نیازمندان است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۲۰۰ واحد مسکن محروم در سال جاری و اقدامات گسترده در حوزه مسکن محروم که هفته دولت در شهرهای مختلف مازندران اجرایی شد، گفت: عملیات ساخت یک هزار و ۵۳۷ مسکن محروم سال جاری در استان مازندران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به سفر وزیر کشور به این استان برای کلنگ‌زنی و افتتاح خانه‌های محروم، تصریح کرد: در این راستا تعداد ۵۳۷ واحد مسکن آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا کلید آن در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

معافی با اعلام اینکه تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مستأجر تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان داریم، بیان کرد: در این بین ۸ هزار و ۵۰۰ مستأجر فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند.

وی با اعلام اینکه زمین و ملک در استان مازندران که از استان‌های شمالی کشور است بسیار ارزشمند و گران قیمت خواهد بود، متذکر شد: آن دسته از مستأجرانی که زمین یا ملک برای ساخت مسکن دارند با صدور پروانه و استفاده از سرفصل‌های خیران و نهادهای دولتی کمک‌رسانی می‌شوند تا عملیات ساخت مسکن را شاهد باشیم.

معافی ادامه داد: برای افراد مستأجری که زمین برای تهیه مسکن ندارند باید منتظر نهضت ملی مسکن دولت مردمی باشیم همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طی تفاهم‌نامه همکاری با استانداری مازندران ساخت مسکن برای مددجویان فاقد زمین را در برنامه دارد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495618

مهمترین اخبار ایران و جهان: