نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 09:16

فارس من| نماینده مجلس: با بانک‌هایی که برای پرداخت وام ازدواج تخلف می‌کنند، برخورد شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع عدم پرداخت وام ازدواج از سوی برخی بانک‌ها را از جایگاه نظارتی که در مجلس شورای اسلامی داریم و به ویژه در قالب کمیسیون فرهنگی مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به این مطلب که بعضی از بانک‌ها با وجود تصویب قوانینی همچون قانون جوانی جمعیت و قانون بودجه از پرداخت وام ازدواج به جوانان امتناع می‌ورزند، گفت: موضوع عدم پرداخت وام ازدواج از سوی  برخی بانک ها از جایگاه نظارتی که در مجلس شورای اسلامی داریم و به ویژه در قالب کمیسیون فرهنگی مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

مطالبات مخاطبان فارس درباره وام ازدواج

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس از عدم همکاری بانک ها برای پرداخت وام ازدواج گلایه دارند و با ثبت پویش های مختلف در سامانه فارس من خواستار پیگیری این موضوع شده اند.

«صف طویل دریافت وام ازدواج را کوتاه کنید» ، « چرا وام ازدواج دیر به متقاضیان پرداخت می‌شود »، « سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تا کی ادامه دارد؟»، « بانک‌ها وام ازدواج جوانان را زودتر پرداخت کنند» و...  بخشی از عناوین پویش‌های متعددی است که در سامانه فارس من خبرگزاری فارس در این باره، ثبت شده است.

در متن یکی از این پویش ها آمده است که « با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که خانواده ها درگیر هستند و کاهش آمار ازدواج که اصلی ترین دلیلش مشکلات اقتصادی است متاسفانه شاهد هستیم که علیرغم دستورات مکرر ریاست محترم جمهوری در رابطه با وام ازدواج، بانک ها هنوز هم در اعطای تسهیلات ازدواج برای زوج های جوان که قصد شروع زندگی را دارند تعلل می‌کنند و هیچ جواب قانع کننده ای ندارند، در جواب اعتراض می گویند دستور رسیده ۱۰ روزه پرداخت کنیم برای وقتی است که اسامی به شعبه معرفی شده باشند ولی افراد باید چندین ماه صف تعیین شعبه از سوی سرپرستی بانک ها باشند. لطفا رسیدگی لازم را داشته باشید جوانان اول مسیر به این وام نیاز مبرم دارند. »

با تخلفات بانکها برخورد شود

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس افزود: علاوه بر مجلس شورای اسلامی، دولت هم باید به طور جد این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد و با تخلفات در این حوزه برخورد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و امور اقتصادی و دارایی به عنوان دو متولی اصلی پرداخت تسهیلات در این حوزه باید به موضوع عدم پرداخت وام ازدواج توسط بعضی بانک‌ها ورود کنند و با متخلفین برخورد لازم را داشته باشند.
 
منتظری خاطرنشان کرد: علاوه بر این استانداران نیز که در واقع روسای جمهور استان خود هستند از اختیارات کافی برای برخورد با تخلفات برخوردارند و آنها نیز باید در حوزه کاری خود ورود پیدا کرده و ضمن دادن مهلت به بانک‌ها در این بانک ‌ها با متخلفین برخورد لازم را داشته باشند.

هیچ عذری برای عدم اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت پذیرفتنی نیست

وی اظهار داشت: موضوع تشکیل خانواده و فرزندآوری امروز مهم‌ترین مسئله کشور است و ما نباید نگاه سطحی به آن داشته باشیم و باید جدیت لازم را در اجرای قانون در این حوزه  را داشته باشیم. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: قانون جوانی جمعیت پس از گذشت چند سال به تصویب رسید و حال که این قانون تصویب شده و برای اجرا ابلاغ شده است باید اهتمام جدی برای اجرای آن داشته باشیم و هیچ عذری برای عدم اجرای صحیح این قانون پذیرفتنی نیست چون همانطور که گفتم تشکیل خانواده و فرزندآوری امروز اولویت کشور و جامعه ما است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479562

مهمترین اخبار ایران و جهان: