نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 10:41

کمیسیون صنایع مجلس از سوی قالیباف مامور بررسی علل حادثه معدن طرزه شد

رئیس مجلس به کمیسیون صنایع و معادن ماموریت داد تا علل وقوع حادثه معدن طرزه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات به خصوص در تامین تجهیزات و با عنایت به اظهارات سایر کارکنان و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز صبح (دوشنبه، 20شهریور) و در ابتدای جلسه علنی مجلس درگذشت جانکاه ۶ کارگر زحمت‌کش در انفجار معدن زغال سنگ البرز شرقی در طرزه دامغان را رابه خانواده آن عزیزان جامعه کارگری کشور آحاد ملت شریف ایران تسلیت گفت.

وی در ادامه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ماموریت داد تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات به خصوص در تامین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این چنینی و عنایت به اظهارات سایر کارکنان و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد.

قالیباف همچنین از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواست گزارش آن را با فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

رئیس مجلس تاکید کرد که این ضایعه تاسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش معادن مورد توجه قرار گیرد.

معدن بزرگ طرزه نیز از معادن چهارگانه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی است

این معادن متاسفانه به دلایلی چند نظیر فرسودگی تجهییزات، ضعف مدیریت، ضعف HSE و مواردی همانند در طول سالیان اخیر، دچار حوادث متعددی شده که به برخی از ان‌ها اشاره می‌شود:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494218

مهمترین اخبار ایران و جهان: