نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:24

۸۷ مورد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در گلستان شناسایی شد

گرگان- مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از شناسایی ۸۷ مورد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده و صدور اخطاریه طی ۵ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا کابلی اظهار کرد: آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی با آب‌های آلوده یکی از مشکلاتی است که سال‌ها مورد توجه مسئولان قرارگرفته است چرا که این موضوع با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی با آب‌های آلوده آبیاری می‌شود، ممکن است بدون نظارت بر شیوه آبیاری وارد بازار شوند و با مصرف آن سلامت افراد جامعه به خطر افتد.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه‌ها و استفاده غیرمجاز از آب‌های آلوده یا پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.

وی اظهار کرد: همچنین طبق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت پیشگیری از آلوده ساختن منابع آبی را برعهده دارد.

نظر به اینکه شرکت آب منطقه‌ای مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد، اما همواره در قالب بازدیدهای ادواری و در صورت آبیاری مزارع با آب‌های آلوده، ضمن تذکر شفاهی، اخطاریه‌های آن را برای مالک ابلاغ می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464062

مهمترین اخبار ایران و جهان: