نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:03

۱۲۰۰ روستای مازندران به شبکه دولت متصل هستند

جویبار - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از اتصال هزار و ۲۰۰ روستای مازندران به شبکه دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر احمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه با دهیاران و شوراهای بخش مرکزی و گیلخواران شهرستان جویبار با اشاره به اینکه ۱۵ دستگاه جمع آوری زباله رایگان برای استان جذب شده است، اظهار داشت: حدود دوهزار و ۵۰۰ دهیاری داریم و این تعداد خودروها جوابگوی روستاها نخواهد بود، در همین راستا درخواست دریافت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات برای دریافت ماشین‌های حمل زباله داده شده است.

وی بیان کرد: در بحث توانمند سازی روستاها در بخش اشتغال استارت کار در ۵۰۰ روستا زده شده است و روستاهایی که علاقمند اجرای کار در حوزه اشتغال هستند باید طرح خود را ارائه دهند.

احمدی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت شده است، افزود: اعتبارات در حوزه خرید دوربین مداربسته محدود بوده ولی دهیاران و شوراهای روستا درخواست خود را از طریق فرمانداری و بخشداری‌ها ارائه دهند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ادامه داد: ۱۱ آیتم اجرای طرح هادی توسط دهیاران و شوراها در روستاها انجام می‌شود که اگر توزیع قیر نیز توسط دهیاری‌ها صورت گیرد، قطعاً هزینه‌های این بخش کمتر خواهد شد.

احمدی تصریح کرد؛ اجرای طرح هادی باید در بیش از ۳ هزار روستا توسط بنیاد مسکن انجام شود که باید به این مسئله توجه داشته باشیم اعتبارات دولتی بنیاد مسکن برای اجرای طرح‌ها توسط بنیاد مسکن بسیار ناچیز است.

وی مشکل آب‌بندانهای استان را نداشتن مدیریت یکپارچه عنوان کرد وافزود: اگر لایروبی رودخانه هاو کانال‌ها در ایام تابستان انجام نشود به طور حتم در زمستان با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464018

مهمترین اخبار ایران و جهان: