نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 16:06

ارائه بیش از ۷۰۰ هزار مراقبت بهداشتی رایگان به نوجوانان دزفول

دزفول - رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: در این سال تحصیلی، بالغ بر ۷۰۰ هزار مراقبت بهداشتی به نوجوانان در دامنه سنی پنج تا ۱۸ سال در دزفول ارائه شده است.

محمد علی شفیعی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) برای تعداد ۱۰۳ هزار و ۵۸۵ نوجوان در شهرستان دزفول پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این نوجوانان شامل دانش آموزان و غیره بوده اند، افزود: این تعداد نوجوان در طول سال تحصیلی گذشته مراقبت های بهداشتی مانند واکسیناسیون، مراقبت های بینایی و شنوایی، غربالگری تغذیه و پایش رشد، ارزیابی پوست و مو، سلامت روان، سلامت دهان و دندان، ارزیابی از نظر ابتلا به بیماری ها … را طبق بسته های خدمات بالینی تیم سلامت دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: این مراقبت ها به صورت رایگان توسط کادر سلامت شامل پزشکان، دندانپزشکان، مراقبین سلامت، بهورزان، کارشناسان بهبود تغذیه، کارشناسان سلامت روان و… در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت به این گروه هدف سنی ارائه شده است.

شفیعی نیا از والدین درخواست کرد قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با مراجعه به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت، وضعیت سلامت نوجوان خود را به صورت رایگان ارزیابی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282962

مهمترین اخبار ایران و جهان: