نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 20:32

مقام روس: زلنسکی درگیری‌های دونباس را به جنگ ناتو و روسیه تبدیل کرد

عضو مجلس فدرال روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که رئیس جمهور اوکراین درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان ناتو و روسیه تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولگا کویتیدی» عضو مجلس فدرال روسیه روز یکشنبه گفت که «ولودمیر زلنسکی» درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان ناتو و روسیه تبدیل کرده است.

وی که با خبرگزاری اسپوتنیک مصاحبه می‌کرد، گفت: «نظام زلنسکی به هیچ وجه به فکر ملت اوکراین نبوده و پس از آنکه ملت را فریب داد و با وعده‌های صلح و پایان جنگ در دونباس به قدرت رسید، درگیری‌ها در دونباس را به جنگ میان روسیه و ناتو تبدیل کرد».

روسیه بارها از کشورهای غربی به دلیل مداخله در جنگ اوکراین و تامین تسلیحات برای کی‌یف انتقاد کرده و هشدار داده اعضای ناتو عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌اند. 

کویتیدی در ادامه سخنانش گفت: «مقامات اوکراین باعث رنج و محنت زیادی برای ملتشان شده‌اند».

وی اضافه کرد: «پس از منفجر کردن سد نیروگاه برقی-آبی کاخوفسکایا، زلنسکی طبق تاکتیک‌های خود، هیچ اهمیتی برای جان افرادی که تصمیم به غرق آنها کرده، قائل نبوده است».

این مقام روس گفت: «دلقک‌هایی که در اوکراین در قدرت هستند ترجیح می‌دهند به ضررهای سنگینی که ویران کردن سد کاخوفسکایا ایجاد می‌کند، فکر نکنند».

اخیراً «ویاچسلاو ولودین» رئیس دوما (مجلس سفلای پارلمان روسیه) هم اظهار داشت ناتو در حال جنگ با روسیه است و از کی‌یف به عنوان ابزار استفاده می‌کند.

وی افزود آمریکا و اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی را به جنگ کشانده و آن‌ها را به شرکت در آن وادار کردند و وعده موفقیت به کی‌یف دادند، اما طرح آن‌ها شکست خورده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1278418

مهمترین اخبار ایران و جهان: