نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 09:22

کاستن از دغدغه‌های معیشتی سیاست حمایتی دولت است

نیر- سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: کاستن از مشکلات معیشتی خانواده‌های تحت پوشش و دهک‌های پایین جزو سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسینی شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان کمیته امداد شهرستان نیر اظهار کرد: کمیته امداد و مددجویان این نهاد و نیازمندان شهرستان به عنوان خط قرمز فعالیت‌های فرمانداری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن مددجویان را تا حد توان مرتفع کنیم.

سرپرست فرمانداری نیر بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در مسیر کمک به توانمندسازی مددجویان با همراهی بانک‌های عامل زمینه پرداخت تسهیلات را مهیا کنیم.

حسینی افزود: کمیته امداد فعالیت‌های خوبی را با اولویت حوزه مسکن و اشتغال آغاز کرده که در این شهرستان نیز امسال هدفگذاری بر ثمربخشی فعالیت‌ها در این دو حوزه است.

وی گفت: در بحث مسکن مددجویان روستایی باید از سرپناه مناسب بهره مند شوند که در این راستا بنیاد مسکن سپاه و بنیاد علوی همکاری لازم را با جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهد.

سرپرست فرمانداری نیر تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز از محل اعتبارات سال جاری و منابع بانکی همچنین تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداختی‌ها به نحوی خواهد بود تا فرصت اشتغال مناسب فراهم آید.

پرداخت هزینه تحصیلی به ۳۰۰ دانشجو و دانش آموز

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر هم در این نشست گفت: در سال گذشته پرداخت هزینه تحصیلی ۳۰۰ نفر از دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان نیر انجام شد.

موسی سرافراز نیری اظهار کرد: این نهاد حمایت از ۸ درصد جمعیت شهرستان نیر را در ابعاد و حوزه‌های مختلف برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه کردیم که از جمله آن اهدای جهیزیه به نوعروسان به تعداد ۲۱ مورد بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر افزود: در کنار اهدای جهیزیه به نوعروسان با حمایت از این خانواده‌ها سعی شده تا به ترویج ازدواج آسان و تحکیم نظام خانواده نیز کمک کنیم.

سرافراز نیری از پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از این جمعیت هدف از خدمات کمیته امداد بهره مند شده اند.

وی در مورد ساخت، تکمیل و تعمیر مسکن مددجوئی نیز گفت: در این حوزه اقدامات خوبی آغاز شده و سال گذشته ۸۴ مورد مسکن و سرپناه مناسب تقدیم نیازمندان شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر اظهار کرد: در حوزه اشتغال نیز به ۱۱۶ نفر از مددجویان که دارای دهک‌های پایین معیشتی بودند تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است.

سرافراز نیری خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای طرح‌های دامپروری، طرح‌های تولیدی و خدماتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده تا اشتغال مورد نظر تحقق یابد.

وی گفت: در روزهای گذشته و همزمان با سالگرد امام راحل اعزام ۲۳ نفر از مددجویان شهرستان نیر را به مرقد مطهر امام راحل شاهد بودیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279362

مهمترین اخبار ایران و جهان: