نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 18:21

ثبت ۲۷۵ هزار تلخف رانندگی در محورهای مواصلاتی قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲۷۵ هزار و ۸۲۵ فقره تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در محل سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی استان قزوین دارای ۴۴ دوربین کنترل سرعت هوشمند هستند که با نظارت ۲۴ ساعته، به ثبت تخلفات رانندگی در راه ها می پردازند.

ذاکری منش ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۴۱ فقره تخلفات در حوزه راهنمایی و رانندگی توسط دوربین های کنترل سرعت هوشمند ثبت شده و اعمال قانون صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به آمار بالای تردد در راه های مواصلاتی استان این چنین بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است و آمار تردد در راه های این استان بالا می باشد، در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲۷۵ هزار و ۸۲۵ فقره تخلفات ثبت شده است.

ذاکری منش اصلاح نقاط حادثه خیز استان را از دستورات مهم این جلسه اعلام کرد و گفت: طی ۱ ماه گذشته ۳ مورد واژگونی اتوبوس های مسافربری در راه های استان قزوین اتفاق افتاده است، لذا با اصلاح این نقاط حادثه خیز می توان کمک شایانی را به حفظ امنیت جانی مردم کرد.

این مقام نظامی ضمن اشاره به اینکه در راه های استان قزوین ۹ نقطه حادثه خیز توسط کارشناسان شناسایی شده، اظهار کرد: دستگاه های متولی امر با همکاری پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز استان بپردازند.

عضو کارگروه شورای ترافیک استان قزوین در ادامه اذعان کرد: افزایش تعداد پارکینگ های بین راهی و مجتمع های خدمات رفاهی می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی رانندگان داشته باشد.

ذاکری منش در پایان تاکید کرد: با افزایش تعداد و ارتقاء کیفیت سامانه های کنترل سرعت در راه های استان می توان از تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصادفات و صدمات جانی و مالی به مردم جلوگیری کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1278062

مهمترین اخبار ایران و جهان: